Exigenţe metodologice ale educaţiei estetice ce vizează dezvoltarea limbajului vizual la studenţii arhitecţi
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
217 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 16:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.03/.04:72 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2579)
Architecture (635)
SM ISO690:2012
HADJI-BANDALAC, Mariana. Exigenţe metodologice ale educaţiei estetice ce vizează dezvoltarea limbajului vizual la studenţii arhitecţi. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 1(77), pp. 95-101. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.16
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(77) / 2023 / ISSN 1811-5470

Exigenţe metodologice ale educaţiei estetice ce vizează dezvoltarea limbajului vizual la studenţii arhitecţi

The methological requirements of aesthetic education for the development of visual language of architecture students

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.16
CZU: 378.03/.04:72

Pag. 95-101

Hadji-Bandalac Mariana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 13 iunie 2023


Rezumat

Prezentul articol conține idei despre importanța dezvoltării limbajului vizual la studenții arhitecți. Domeniul nostru de cercetare se încadrează în problematica abordărilor metodologice cu accent pe dezvoltarea limbajului vizual în cadrul disciplinelor de specialitate, completate de un sistem complex de activități extracurriculare. Susținem ideea că metodele specifice educației estetice trebuie să fie aplicate activ în dezvoltarea limbajului vizual, având o mare valoare în formarea estetică și profesională a studenților arhitecți. Studiul de față își propune să sintetizeze rezultatele unor investigații desfășurate în această arie problematică, determinând fundamentele teoretice și pe cele metodologice de dezvoltare a limbajului vizual al studenților arhitecți din perspectiva valorilor estetice.

This article contains ideas about the importance of visual language development for architecture students. Our field of research falls into the issue of methodological approaches with an emphasis on the development of visual language within specialized disciplines, complemented by a complex system of extracurricular activities. We support the idea that the specific methods of aesthetic education must be actively applied in the development of visual language, having great value in the aesthetic and professional training of architecture students. The present study aims to synthesize the results of some investigations carried out in this problematic area, determining the theoretical and methodological foundations for the development of the visual language of architectural students from the perspective of aesthetic values.

Cuvinte-cheie
educaţie estetică, metodologie, metodele educației estetice, dezvoltarea limbajului vizual, studenți arhitecți,

aesthetic education, methodology, aesthetic education principles, visual language development, architect students