Dezvoltarea componentelor cognitivă, comportamentală și morală ale inteligenței sociale la școlarul mic
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
351 49
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 14:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.7.07:37.035 (1)
Psychology (3398)
Education (14334)
SM ISO690:2012
. Dezvoltarea componentelor cognitivă, comportamentală și morală ale inteligenței sociale la școlarul mic. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2023, nr. 1(42), pp. 10-18. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v42.i1.p10-18
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1(42) / 2023 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Dezvoltarea componentelor cognitivă, comportamentală și morală ale inteligenței sociale la școlarul mic

The development of cognitive, behavioral and moral components of social intelligence in young children

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v42.i1.p10-18
CZU: 159.922.7.07:37.035

Pag. 10-18

Rusnac Svetlana, Guțul Aliona
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 6 iunie 2023


Rezumat

Acest articol prezintă utilizarea Inventarului performanțelor cognitive și comportamentale ale inteligenței sociale la școlari mici (IPCCIS-ȘM). Eșantionul de cercetare este alcătuit din 60 de elevi de vârstă școlară mică din clasele II, III și IV ale unui liceu din Chișinău. Am studiat componentele inteligenței sociale: cognitivă, comportamentală, morală. Aceste componente sunt esențiale pentru dezvoltarea relațiilor interpersonale și a integrării sociale a copiilor, dezvoltarea conștiinței morale și a comportamentului etic în raporturile cu lumea din jur. Articolul prezintă rezultatele medii pentru copiii din clasele a II-a – a IV-a, compararea lor statistică în scop de a verifica dinamica celor trei componente ale inteligenței sociale măsurate.

This article presents the use of the Cognitive and Behavioral Performance Inventory of Social Intelligence in Young School Children (IPCCIS-ȘM). The research sample included 60 primary school students of young school age from 2nd, 3rd and 4th grades of an educational institution in Chisinau. We studied the components of social intelligence: cognitive, behavioral, and moral. These components are essential for the development of interpersonal relationships and social integration of children, the development of moral consciousness, and ethical behavior in relation with the surrounding world. The article presents the average results for children from the 2nd to 4th grades, and their statistical comparison in order to verify the dynamics of the three components of social intelligence measured.

Cuvinte-cheie
școlar mic, inteligenţă socială, componenta cognitivă, comportamentală și morală, integrarea socială, reuşită şcolară,

small schoolchildren, social intelligence, cognitive, behavioral and moral component, social integration, school success