Modificările capacităţii de muncă la elevi în procesul de utilizare a computerului
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
962 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-04 18:55
SM ISO690:2012
CROITORU, Cătălina, OSTROFEŢ, Gheorghe, POPOVICI, Vera. Modificările capacităţii de muncă la elevi în procesul de utilizare a computerului . In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2012, nr. 2(13), pp. 155-159. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(13) / 2012 / ISSN 1857-1719

Modificările capacităţii de muncă la elevi în procesul de utilizare a computerului

Pag. 155-159

Croitoru Cătălina1, Ostrofeţ Gheorghe1, Popovici Vera2
 
1 Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“,
2 Centrul de Sănătate Publică Edineţ
 
 
Disponibil în IBN: 9 decembrie 2013


Rezumat

Modifications of work capacity at children in the process of using a computer The study included 7th class from children. In the process of study modifications of the intellectual work capacity were studied on the base of correction tables (Anfimov). In the experimental group the satisfactory and unsatisfactory works predominate (44 and 25%, respectively), in the control group I - those done well and satisfactory (38 and 36%, respectively), and in CG 2 - works (64%). Children’s who work at the computer a long period of time (group I) the indices of work capacity showed values, smaller than normal and smaller than at the students who are working at the computer less time (group II) (p<0.001).

În studiu au fost incluşi elevii claselor a 7-a. Modificările capacităţii muncii intelectuale în procesul de studiu au fost studiate în baza tabelelor de corectură (Anfimov). În Lotul experimental predomină lucrările realizate satisfăcător şi nesatisfăcător (44 şi 25%, respectiv), în Lotul de control 1 – cele realizate bine şi satisfăcător (38 şi 36%, respectiv), iar în Lotul de control 2 – lucrări realizate bine (64%). La elevii care activează mult timp la computer (grupul I) indicii capacităţii de muncă au înregistrat valori medii mai mici ca cele normate şi respectiv mai mici ca la elevii ce se ocupă puţin timp (grupul II) (p<0,001).