Tendințe și perspective în educația interculturală a preșcolarilor
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
424 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-25 10:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.21 (162)
Kinds of school providing general education (2143)
SM ISO690:2012
MÎSLIŢCHI, Valentina. Tendințe și perspective în educația interculturală a preșcolarilor. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 2, pp. 138-144. ISBN 978-9975-83-254-0. 978-9975-83-256-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol. 2, 2023
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023

Tendințe și perspective în educația interculturală a preșcolarilor

CZU: 373.21

Pag. 138-144

Mîsliţchi Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2023


Rezumat

The article highlights some tendencies and perspectives specific to the intercultural education of preschoolers: the elucidation of the defining features of intercultural education at the preschool age; the determination and implementation of didactic technologies with maximum impact in making the intercultural education of children more efficient, especially the formation of intercultural competence; the necessity of developing and applying various tools relevant to the assessment of the level of intercultural competence of children; ensuring the optimal formal, informal, non-formal contexts that are optimal for gender education; initial and continuous training of teachers and parents in the field of intercultural education.

Cuvinte-cheie
intercultural education, gender education, preschool age, intercultural competence, assessment, tendencies