Activitatea de voluntariat în contextul afirmării personale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
221 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 11:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.068:37.032 (1)
Social problems. Human contacts, relationships (115)
SM ISO690:2012
ENACHE, Beatrice-Ionela. Activitatea de voluntariat în contextul afirmării personale. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 2, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 2, pp. 192-197. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p192-197
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2022
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
2, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022

Activitatea de voluntariat în contextul afirmării personale

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p192-197
CZU: 37.068:37.032

Pag. 192-197

Enache Beatrice-Ionela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2023


Rezumat

Procesele de dezvoltare personală, socializare și integrare socială ale tinerilor sunt influențate de ansamblul orientărilor valorice umane, educaționale și culturale transmise de principalii agenți educogeni ai societății: familia, școala și comunitatea. Preadolescenții, aflați în stadiul de formare identitară, au nevoie de modele de viață, norme de conduită, atitudini stabile, repere psihosociale, dar și de experiențe constructive proprii care să le ocazioneze consolidarea sentimentelor de încredere, respect și stimă de sine, prin explorarea alternativelor existente sau cele noi și dezvoltarea perspectivelor evolutive, așa cum este activitatea de voluntariat. Bunele practici și oportunitățile disponibile, dublate de promovarea, recunoașterea și susținerea programelor de voluntariatului, manifestată de Comisia Europeană, ca autoritate cu competență în inițierea, elaborarea și aplicarea directivelor Uniunii Europene, a dus la conferirea cadrului legislativ intern pentru derularea acestor stagii în toate statele membre UE sau în țările candidate și aspirante.

The processes of personal development, socialization and social integration of young people are influenced by all human value guidelines, educational and cultural values transmitted by the main educational supplies of societies: family, school and community. Preteens, in the stage of identity formation, need a model of life, norms of conduct, stable attitudes, psychosocial landmarks, but also their own constructive experiences that will allow them to strengthen their feelings of trust, respect and self-esteem, by exploring alternatives existing or new ones and the development of evolutionary perspectives, such as volunteering. The good practices and opportunities available, doubled by the promotion, recognition and support of voluntary programs, demonstrated by the European Commission as the competent authority in initiating, drafting and implementing European Union directives, have led to the provision of the internal legislative framework for these internships in all states. EU Member States or in candidate and aspiring countries.

Cuvinte-cheie
voluntariat, dezvoltare personale, piramida învățării, comunicare, experienţă,

volunteering, personal development, learning pyramid, communication, Experience