Diagnostic, diferențiere și intervenție în tulburări neurologice de limbaj
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
361 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-25 22:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.36+159.922.76 (1)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (658)
Psychology (3516)
SM ISO690:2012
OLĂRESCU, Valentina. Diagnostic, diferențiere și intervenție în tulburări neurologice de limbaj. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 174-178. ISBN 978-9975-46-732-2..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :"
1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022

Diagnostic, diferențiere și intervenție în tulburări neurologice de limbaj

CZU: 376.36+159.922.76

Pag. 174-178

Olărescu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

Lucrarea reprezintă expunerea teoretico-practică a viziunii despre limbaj și dezvoltarea lui în ontogeneză la copii, abaterile în dezvoltarea lui ce intervin ca urmare a influenței anumitor cauze, factori patologici, necesitatea evaluării diferențiate și stabilirea măsurilor de intervenție adecvate. Categoria copiilor neverbali se află în ascensiune numerică, în paralel cu creșterea numărului de copii cu dizabilități grave, neurologice. Diversitatea copiilor neverbali solicită intervenție complexă, acordată de echipa de profesioniști, printre care și logopedul. În lucrare se specifică tipologia copiilor care se includ în categoria celor neverbali: cu autism infantil, cu dizabilitate intelectuală, paralizie cerebrală infantilă, dizabilitate de auz, alalie motrică și senzorială, anartrie. Cea mai răspândită categorie de copii neverbali sunt copiii cu subdezvoltare primară a vorbirii – tulburare globală a limbajului. Numărul acestor copii crește în fiecare an, iar logopezii întâmpină dificultăți semnificative în determinarea caracterului, profunzimii/intensității tulburării și alegerea modalităților de acțiune corectivă. De evaluarea și concluzia logopedică corectă depinde soarta ulterioară a copilului, natura măsurilor terapeutice. Intervenția logopedică se desfășoară pe anumite domenii de activitate, diminuează simptomele tulburării, îmbunătățește limbajul și comunicarea, stimulează procesele psihice, fortifică potențialul și resursele interioare ale personalității copilului.

The work represents the theoretical-practical exposition of the vision of language and its development in ontogenesis in children, the deviations in its development that occur as a result of the influence of certain causes, pathological factors, the need for differentiated assessment and the establishment of appropriate intervention measures. The category of non-verbal children is on the rise, in parallel with the increase in the number of children with serious, neurological disabilities. The diversity of non-verbal children requires complex intervention, provided by the team of professionals, including the speech therapist. The paper specifies the typology of children who are included in the non-verbal category: with infantile autism, with intellectual disability, infantile cerebral palsy, hearing disability, motor and sensory alalia, anarthria. The most widespread category of non-verbal children are children with primary underdevelopment of speech - global language disorder. The number of these children increases every year, and speech therapists encounter significant difficulties in determining the character, depth/intensity of the disorder and choosing ways of corrective action. The future fate of the child depends on the correct speech therapy assessment and conclusion, the nature of the therapeutic measures. The speech therapy intervention is carried out in certain areas of activity, diminishes the symptoms of the disorder, improves language and communication, stimulates mental processes, strengthens the potential and inner resources of the child's personality.

Cuvinte-cheie
copil neverbal, tulburare globală a limbajului, alalie, diagnostic diferenţial, intervenție logopedică.,

non-verbal child, global language disorder, alalia, differential diagnosis, speech therapy