Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-25 22:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.36+159.922.76 (1) |
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (658) |
Psychology (3516) |
![]() OLĂRESCU, Valentina. Diagnostic, diferențiere și intervenție în tulburări neurologice de limbaj. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 174-178. ISBN 978-9975-46-732-2.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023 | ||||||
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :" 1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.36+159.922.76 | ||||||
Pag. 174-178 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Lucrarea reprezintă expunerea teoretico-practică a viziunii despre limbaj și dezvoltarea lui în ontogeneză la copii, abaterile în dezvoltarea lui ce intervin ca urmare a influenței anumitor cauze, factori patologici, necesitatea evaluării diferențiate și stabilirea măsurilor de intervenție adecvate. Categoria copiilor neverbali se află în ascensiune numerică, în paralel cu creșterea numărului de copii cu dizabilități grave, neurologice. Diversitatea copiilor neverbali solicită intervenție complexă, acordată de echipa de profesioniști, printre care și logopedul. În lucrare se specifică tipologia copiilor care se includ în categoria celor neverbali: cu autism infantil, cu dizabilitate intelectuală, paralizie cerebrală infantilă, dizabilitate de auz, alalie motrică și senzorială, anartrie. Cea mai răspândită categorie de copii neverbali sunt copiii cu subdezvoltare primară a vorbirii – tulburare globală a limbajului. Numărul acestor copii crește în fiecare an, iar logopezii întâmpină dificultăți semnificative în determinarea caracterului, profunzimii/intensității tulburării și alegerea modalităților de acțiune corectivă. De evaluarea și concluzia logopedică corectă depinde soarta ulterioară a copilului, natura măsurilor terapeutice. Intervenția logopedică se desfășoară pe anumite domenii de activitate, diminuează simptomele tulburării, îmbunătățește limbajul și comunicarea, stimulează procesele psihice, fortifică potențialul și resursele interioare ale personalității copilului. |
||||||
Cuvinte-cheie copil neverbal, tulburare globală a limbajului, alalie, diagnostic diferenţial, intervenție logopedică., non-verbal child, global language disorder, alalia, differential diagnosis, speech therapy |
||||||
|