Articolul precedent |
Articolul urmator |
296 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 13:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
305+364.2 (1) |
Gender studies (96) |
Social welfare (541) |
SM ISO690:2012 AGHEANĂ, Viorel. Gen și dizabilitate – o analiză a dizabilității din perspectiva teoriilor feministe. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 17-24. ISBN 978-9975-46-732-2.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023 | ||||||
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :" 1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 305+364.2 | ||||||
Pag. 17-24 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul de față urmărește modul în care teorile feministe se raportează la conceptul de dizabilitate. Premisa teoriei feministe a dizabilităților este că handicapul, ca femeia, nu este o stare naturală a inferiorității corporale, a inadecvării, a excesului sau a unui accident greșit. Un accent pe „gen și handicap” nu ar trebui să vizeze examinarea așa-numitului „dublu dezavantaj” pe care îl au femeile cu dizabilități. Aceasta este doar o consecință inevitabilă a tratării problemelor femeilor cu handicap ca pe un „interes minoritar”, ca o opțiune adițională atât la preocupările analizei feministe cât și a mișcărilor persoanelor cu dizabilități. |
||||||
Cuvinte-cheie gen, dizabilitate, teoria feministă, discrimiare, gender, disability, feminist theory, discrimination. |
||||||
|