Voluntariatul între misiune socială și act de educație
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
255 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 15:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.068 (13)
Social problems. Human contacts, relationships (115)
SM ISO690:2012
ENACHE, Beatrice-Ionela. Voluntariatul între misiune socială și act de educație. In: Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării, 4-5 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2022, pp. 79-83. DOI: https://doi.org/10.46727
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării 2022
Conferința "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării"
Chişinău, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Voluntariatul între misiune socială și act de educație

DOI:https://doi.org/10.46727
CZU: 37.068

Pag. 79-83

Enache Beatrice-Ionela12
 
1 Școala Gimnazială ”Alexandru Piru”, Mărgineni, Bacău,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 martie 2023


Rezumat

Angajamentul benevol, conștient și informat în cadrul acțiunilor de voluntariat semnifică mult mai mult decât a oferi din timpul personal, din energia și puterea interioară sau din cunoștințele individuale acumulate. Activitatea ca voluntar înseamnă dezvoltare personală, autoeducație, autodisciplină și, nu în ultimul rând, educație pentru viață. Sistemul formal de educație nu reușește, din păcate, să pregătească tinerele generații pentru o viață activă și independentă, educația nonformală completând cu succes lacunele generate de educația tradițională. Sub aspect social, de cele mai multe ori, voluntariatul se confundă cu munca voluntar-patriotică, motiv pentru care, deși aduce însemnate avantaje în plan personal și comunitar, continuă să rămână o resursă neexploatată și puțin promovată. Nu este pe deplin cunoscut faptul că pot activa ca voluntari chiar și elevii cu vârste sub 18 ani, existând varianta de voluntariat neformal, pentru educabilii cu vârsta mai mică de 14 ani, dar și posibilitatea recunoașterii abilităților dobândite în urma implicării în astfel de manifestări. Beneficiile participării în astfel de acțiuni sunt multiple: confort psihic, acumulare de experiențe în scopul dezvoltării personale, evoluție intelectuală și maturitate emoțională, adaptare și reziliență crescută, civism, gestionare optimă a timpului liber. În mod cert, voluntariatul modifică în bine tipare comportamentale, schimbă mentalități și reorganizează prioritățile de viață pentru totdeauna.

Voluntary, conscious engagement and information in volunteering actions mean much more than giving personal time, energy and inner strength or individual accumulated knowledge. Volunteering means personal development, self-education, self-discipline and, last but not least, education for life. The formal education system unfortunately fails to prepare the young generations for active and independent life, non-formal education successfully filling the gaps generated by traditional education. From a social point of view, most of the time, volunteering is confused with voluntary-patriotic work, which is why, although it brings significant advantages on a personal and community level, it continues to remain an unexploited and little-promoted resource. The fact that they can act as volunteers is not fully known. Even students under the age of 18, there is the option of informal volunteering, for young learners. The benefits of participating in such actions are multiple: psychological comfort, accumulation of experiences for the purpose of personal development, intellectual evolution and emotional maturity, adaptation and increased resilience, civics, free time management. Certainly, volunteering changed into good behavioral patterns, change mindsets and reorganize life priorities forever.

Cuvinte-cheie
voluntariat, dezvoltare personală, educaţie, societate, elevi, beneficii,

volunteering, personal development, education, society, students, benefits