General characteristics of the development of the adolescent's personality
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
279 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 12:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8 (300)
Psychology (3477)
SM ISO690:2012
TIMOFEI, Pașa, CALANGEA, Angela. Caracteristici de ansamblu ale dezvoltării personalității adolescentului. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 13, 1-2 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: "Print-Caro" SRL, 2023, Ediția 13, pp. 123-129. ISBN 978-9975-165-61-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 13, 2023
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
13, Chişinău, Moldova, 1-2 decembrie 2022

General characteristics of the development of the adolescent's personality

Caracteristici de ansamblu ale dezvoltării personalității adolescentului

CZU: 159.922.8

Pag. 123-129

Timofei Pașa12, Calangea Angela2
 
1 Școala Gimnazială Specială nr. 14, Tulcea,
2 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 martie 2023


Rezumat

During the period of prolonged adolescence, the acting sub-identity (occupational and professional) is becoming central and dominant, the social-citizens sub-identity is also large, and it outlines roles and statuses in these two areas. In studying the personality profile of the various professional categories, we consider that it is of particular interest to those features that distinguish it from other categories of students. Two relevant variables are the interests and cognitive style. This is because adolescence is a stage in the existence of an intense value orientation of individuals.

În perioada adolescenței prelungite, subidentitatea activă (ocupațională și profesională) devine centrală și dominantă, subidentitatea social-cetățenească este de asemenea largă și conturează roluri și statusuri în aceste două domenii. În studierea profilului de personalitate al diferitelor categorii profesionale, considerăm că prezintă un interes deosebit acele trăsături care îl deosebesc de alte categorii de elevi. Două variabile relevante sunt interesele și stilul cognitiv. Aceasta pentru că adolescența este o etapă în existența unei intense orientări valorice a indivizilor.

Cuvinte-cheie
adolescence, personality, orientation, values, responsibility,

adolescenta, personalitate, orientare, valori, responsabilitate