Articolul precedent |
Articolul urmator |
294 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-23 01:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8 (302) |
Psychology (3511) |
SM ISO690:2012 TIMOFEI, Pașa, CALANGEA, Angela. Caracteristici de ansamblu ale dezvoltării personalității adolescentului. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 13, 1-2 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: "Print-Caro" SRL, 2023, Ediția 13, pp. 123-129. ISBN 978-9975-165-61-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 13, 2023 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 13, Chişinău, Moldova, 1-2 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.8 | ||||||
Pag. 123-129 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
During the period of prolonged adolescence, the acting sub-identity (occupational and professional) is becoming central and dominant, the social-citizens sub-identity is also large, and it outlines roles and statuses in these two areas. In studying the personality profile of the various professional categories, we consider that it is of particular interest to those features that distinguish it from other categories of students. Two relevant variables are the interests and cognitive style. This is because adolescence is a stage in the existence of an intense value orientation of individuals. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescence, personality, orientation, values, responsibility, adolescenta, personalitate, orientare, valori, responsabilitate |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Timofei, P.</creatorName> <affiliation>Școala Gimnazială Specială nr. 14, Tulcea, România</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Calangea, A.</creatorName> <affiliation>Universitatea Liberă Internaţională din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Caracteristici de ansamblu ale dezvoltării personalității adolescentului</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2023</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-165-61-7</relatedIdentifier> <subjects> <subject>adolescence</subject> <subject>personality</subject> <subject>orientation</subject> <subject>values</subject> <subject>responsibility</subject> <subject>adolescenta</subject> <subject>personalitate</subject> <subject>orientare</subject> <subject>valori</subject> <subject>responsabilitate</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>159.922.8</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2023</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>During the period of prolonged adolescence, the acting sub-identity (occupational and professional) is becoming central and dominant, the social-citizens sub-identity is also large, and it outlines roles and statuses in these two areas. In studying the personality profile of the various professional categories, we consider that it is of particular interest to those features that distinguish it from other categories of students. Two relevant variables are the interests and cognitive style. This is because adolescence is a stage in the existence of an intense value orientation of individuals.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>În perioada adolescenței prelungite, subidentitatea activă (ocupațională și profesională) devine centrală și dominantă, subidentitatea social-cetățenească este de asemenea largă și conturează roluri și statusuri în aceste două domenii. În studierea profilului de personalitate al diferitelor categorii profesionale, considerăm că prezintă un interes deosebit acele trăsături care îl deosebesc de alte categorii de elevi. Două variabile relevante sunt interesele și stilul cognitiv. Aceasta pentru că adolescența este o etapă în existența unei intense orientări valorice a indivizilor.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>