Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
283 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-29 20:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091| (4) |
Organization of instruction (552) |
SM ISO690:2012 DONOAGĂ, Diana. Abordarea critică a libertății de exprimare a profesorilor în clasă . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 1(137), pp. 7-11. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7664424 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(137) / 2023 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7664424 | ||||||
CZU: 37.091| | ||||||
Pag. 7-11 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul inițiază discursul pedagogic despre libertatea de exprimare, care rezultă din următorul adevăr incontestabil: libertatea umană este un obiectiv și un rezultat al educației, iar valorizarea personalității este posibilă în condițiile libertății educaționale. Libertatea de exprimare nu este doar o valoare a societății democratice, este, de asemenea, un drept al membrilor comunității academice. Cu toate acestea, libertatea de exprimare liberă a ideilor nu este o libertate absolută, exercitării sale fiindu-i impuse anumite limite. Analiza autoarei identifică patru principii care delimitează exercitarea libertății de exprimare în predare: imparțialitatea, neutilizarea unui conținut defectuos, adecvarea conținutului educativ vârstei și conformitatea cu programa școlară. O atare interpretare acționează în sensul consolidării în clasă a culturii dialogului pe teme controversate. |
||||||
Cuvinte-cheie pedagogia libertății, libertate de exprimare academică, şcoală, profesor, responsabilitate, conținut controversat, pedagogy of freedom, freedom of academic expression, school, teacher, responsibility, controversial content |
||||||
|