Abordarea critică a libertății de exprimare a profesorilor în clasă
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
283 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-29 20:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091| (4)
Organization of instruction (552)
SM ISO690:2012
DONOAGĂ, Diana. Abordarea critică a libertății de exprimare a profesorilor în clasă . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 1(137), pp. 7-11. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7664424
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(137) / 2023 / ISSN 1810-6455

Abordarea critică a libertății de exprimare a profesorilor în clasă

A Critical Approach to Teachers’ Freedom of Expression in the Classroom

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7664424
CZU: 37.091|

Pag. 7-11

Donoagă Diana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Articolul inițiază discursul pedagogic despre libertatea de exprimare, care rezultă din următorul adevăr incontestabil: libertatea umană este un obiectiv și un rezultat al educației, iar valorizarea personalității este posibilă în condițiile libertății educaționale. Libertatea de exprimare nu este doar o valoare a societății democratice, este, de asemenea, un drept al membrilor comunității academice. Cu toate acestea, libertatea de exprimare liberă a ideilor nu este o libertate absolută, exercitării sale fiindu-i impuse anumite limite. Analiza autoarei identifică patru principii care delimitează exercitarea libertății de exprimare în predare: imparțialitatea, neutilizarea unui conținut defectuos, adecvarea conținutului educativ vârstei și conformitatea cu programa școlară. O atare interpretare acționează în sensul consolidării în clasă a culturii dialogului pe teme controversate.

The content of the article initiates a pedagogical discourse about freedom of expression resulting from the indisputable truth – human freedom is both an objective and a result of education, and the valorization of the human personality becomes possible under the conditions of educational freedom. Freedom of expression is not only a value of a democratic society: it is also a right of members of the academic community. However, the freedom to express one’s ideas freely is not an absolute freedom, since certain limits are imposed on the exercising thereof. Our analysis identifies four principles that delineate the exercise of freedom of expression in teaching: impartiality, non-use of defective content, and appropriateness of educational content to age and curriculum. Such an interpretation acts in the sense of strengthening the culture of dialogue on controversial topics in the classroom.

Cuvinte-cheie
pedagogia libertății, libertate de exprimare academică, şcoală, profesor, responsabilitate, conținut controversat,

pedagogy of freedom, freedom of academic expression, school, teacher, responsibility, controversial content