Optimizarea comportamentului psihosocial prin ameliorarea schemelor cognitive disfuncționale la vârsta adultă emergentă
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
201 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-02 15:30
SM ISO690:2012
LUNGU, Violeta. Optimizarea comportamentului psihosocial prin ameliorarea schemelor cognitive disfuncționale la vârsta adultă emergentă. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 2, pp. 30-40. ISBN 978- 9975-46-348-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.16, Partea 2, 2017
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Optimizarea comportamentului psihosocial prin ameliorarea schemelor cognitive disfuncționale la vârsta adultă emergentă


Pag. 30-40

Lungu Violeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2023


Rezumat

Maturitatea emergentă este un concept relativ nou și face referire la vârsta trecerii de la adolescență la maturitate (18-25 ani). Termenul „eșec de lansare” a devenit popular în a descrie dificultățile pe care unii tineri le întâmpină în perioada emergentă către o etapă de viață guvernată de mai multă independență și responsabilitate. Articolul se referă la această etapă de dezvoltare și la schemele cognitive implicate.

Emerging adulthood is proposed as a new conception of development for the period from the late teens through the twenties, with a focus on ages 18-25. The term „failure to launch,” is an increasingly popular way to describe the difficulties some young adults face when transitioning into the next phase of development - a stage which involves greater independence and responsibility. The article refers to cognitive schemas involved in developing maturity.

Cuvinte-cheie
dezvoltare, scheme mentale, maturitate emergentă,

development, cognitive schemas, emerging adulthood