Repere psihologice privind evaluarea motivației la elevi
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
156 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-09 14:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.947CZU:37.015.3 (1)
Psychology (3398)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
SM ISO690:2012
MATRAN, Tatiana. Repere psihologice privind evaluarea motivației la elevi . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 230-235. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p230-235
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.1, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Repere psihologice privind evaluarea motivației la elevi

Psychological references regarding the evaluation of motivation in pupils

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p230-235
CZU: 159.947CZU:37.015.3

Pag. 230-235

Matran Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2023


Rezumat

Motivation is an important level of the individual in the process of his self-regulation and it appears as a driving force of the whole human development, because it selects, assimilates and settles in the individual the external influences. Motivation is a dynamic and multidimensional phenomenon, which cannot be conceptualized strictly quantitatively, according to which pupils are differentiated by the level of motivation for learning and success; students can be motivated to learn in different ways, it is important to understand the mechanisms and factors that condition the motivation for achievement in school.

Cuvinte-cheie
motivation, school motivation, evaluation