Articolul precedent |
Articolul urmator |
156 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-09 14:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.947CZU:37.015.3 (1) |
Psychology (3398) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934) |
SM ISO690:2012 MATRAN, Tatiana. Repere psihologice privind evaluarea motivației la elevi . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 230-235. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p230-235 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.1, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p230-235 | ||||||
CZU: 159.947CZU:37.015.3 | ||||||
Pag. 230-235 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Motivation is an important level of the individual in the process of his self-regulation and it appears as a driving force of the whole human development, because it selects, assimilates and settles in the individual the external influences. Motivation is a dynamic and multidimensional phenomenon, which cannot be conceptualized strictly quantitatively, according to which pupils are differentiated by the level of motivation for learning and success; students can be motivated to learn in different ways, it is important to understand the mechanisms and factors that condition the motivation for achievement in school. |
||||||
Cuvinte-cheie motivation, school motivation, evaluation |
||||||
|