Utilitatea soft-urilor educaționale în corectarea tulburărilor de limbaj la elevii cu deficiență de intellect
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
254 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-01 16:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.36:004 (1)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (658)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4280)
SM ISO690:2012
CRIȘAN, Elena, STRATAN, Valentina. Utilitatea soft-urilor educaționale în corectarea tulburărilor de limbaj la elevii cu deficiență de intellect . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 223-230. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p223-230
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.1, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Utilitatea soft-urilor educaționale în corectarea tulburărilor de limbaj la elevii cu deficiență de intellect

The usefulness of educational software in correcting language disorders in students with intellectic deficiency

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p223-230
CZU: 376.36:004

Pag. 223-230

Crișan Elena1, Stratan Valentina2
 
1 Școala Gimnazială Specială ”Constantin Păunescu” ,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2023


Rezumat

The impact of educational software on students is obvious: you can see an increase in interest in learning, an increase in attendance at classes, better school results. Taking into account the specifics of the students, the use of quality, attractive perceptual materials contributes to the formation of solid representations. At the same time, the presentation of concrete-intuitive materials in an accessible manner accompanied by an adapted verbal explanation contributes to the formation of skills and the acquisition of knowledge by them. In special education units, a series of teaching, correction and recovery means, both classical and modern, are used in the activity of therapy of language disorders.

Cuvinte-cheie
educational software, language disorders, intellectual and classical disabilities, access technologies