Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
399 40 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-01 13:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.77 (502) |
Sociology of culture. Cultural context of social life (794) |
SM ISO690:2012 SADOVEI, Larisa. Abordarea comunicării din perspectiva teoriei organizaționale. In: Vector European, 2022, nr. 2, pp. 117-121. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-2.23 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 2 / 2022 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-2.23 | ||||||
CZU: 316.77 | ||||||
Pag. 117-121 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol reflectă abordarea comunicării din perspectiva teoriei organizaționale, astfel încât să elucidăm faptul că comunicarea oferă posibilităţi nelimitate atât în viaţa socială, cât și în cea organizaţională, ea jucând un rol imens în existenţa umană. Ideea comunicării ca element şi mijloc esenţial al vieţii individuale şi sociale este larg acceptată atât de sociologi şi antropologi, cât şi de pedagogi și psihologi. Comunicarea a fost inclusă printre funcţiile importante ale organizaţiilor, alături de alte funcţii (de organizare, conducere, decizie etc.). Prin urmare, organizaţiile au început să fie din ce în ce mai mult interesate de imaginea lor faţă de public, clienţi, furnizori, etc. De asemenea, fiecare manager, indiferent de nivelul ierarhic, a început să ţină la imaginea sa în ochii superiorilor, egalilor şi subordonaţilor. Comunicarea organizaţională a devenit atât de importantă încât autorii care abordează în lucrările lor problematica ei generală încep să se refere tot mai insistent la ea. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare, domeniul comunicării, comunicarea umană, comunicarea în organizaţie, feed-back, persuasiune, communication, field of communication, human communication, communication in the organization, feedback, persuasion |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.52507/2345-1106.2022-2.23</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Sadovei, L.I.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Abordarea comunicării din perspectiva teoriei organizaționale</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1106</relatedIdentifier> <subjects> <subject>comunicare</subject> <subject>domeniul comunicării</subject> <subject>comunicarea umană</subject> <subject>comunicarea în organizaţie</subject> <subject>feed-back</subject> <subject>persuasiune</subject> <subject>communication</subject> <subject>field of communication</subject> <subject>human communication</subject> <subject>communication in the organization</subject> <subject>feedback</subject> <subject>persuasion</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>316.77</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2022-12-28</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Acest articol reflectă abordarea comunicării din perspectiva teoriei organizaționale, astfel încât să elucidăm faptul că comunicarea oferă posibilităţi nelimitate atât în viaţa socială, cât și în cea organizaţională, ea jucând un rol imens în existenţa umană. Ideea comunicării ca element şi mijloc esenţial al vieţii individuale şi sociale este larg acceptată atât de sociologi şi antropologi, cât şi de pedagogi și psihologi. Comunicarea a fost inclusă printre funcţiile importante ale organizaţiilor, alături de alte funcţii (de organizare, conducere, decizie etc.). Prin urmare, organizaţiile au început să fie din ce în ce mai mult interesate de imaginea lor faţă de public, clienţi, furnizori, etc. De asemenea, fiecare manager, indiferent de nivelul ierarhic, a început să ţină la imaginea sa în ochii superiorilor, egalilor şi subordonaţilor. Comunicarea organizaţională a devenit atât de importantă încât autorii care abordează în lucrările lor problematica ei generală încep să se refere tot mai insistent la ea.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>This article reflects the approach to communication from the perspective of organizational theory, so as to elucidate the fact that communication offers unlimited possibilities in both social and organizational life, playing a huge role in human existence. The idea of communication as an essential element and means of individual and social life is widely accepted both by sociologists and anthropologists, as well as by pedagogues and psychologists. Communication was included among the important functions of organizations, along with other functions (organization, management, decision, etc.). Therefore, organizations started to be more and more interested in their image towards the public, customers, suppliers, etc. Also, every manager, regardless of the hierarchical level, began to care about his image in the eyes of his superiors, equals and subordinates. Organizational communication has become so important that the authors who address its general issues in their works begin to refer to it more and more insistently.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>