Modelul teoretic de formare a imaginii de sine a elevilor în receptarea textului literar
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
340 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 22:34
SM ISO690:2012
IRINA, Elena-Roxana. Modelul teoretic de formare a imaginii de sine a elevilor în receptarea textului literar. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 11 mai 2022, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol.20, Partea 1, pp. 103-108. ISBN 978-9975-46-636-3. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.20, Partea 1, 2022
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 11 mai 2022

Modelul teoretic de formare a imaginii de sine a elevilor în receptarea textului literar


Pag. 103-108

Irina Elena-Roxana
 
Casa Corpului Didactic Neamț, Județul Neamț
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

The content of the research refers to the applicative approach in order to ensure the principle of valorization of the literary text by the student-receiving subject, through the reading activity. The final goal is to form the student's self-image in the process of receiving the literary text and is based on the aesthetic-literary principles: the principle of stimulating students' interest in reading, the principle of updating the student's life and aesthetic experience, the principle of creativity, with the related secondary principles. The literary text – by theme, motives, characters - which has an aesthetic purpose arousing in the student's soul feelings and emotions, must be discovered as full of meaning, relevant to his personal experience.

Conținutul cercetării efectuate se referă la demersul aplicativ în vederea asigurării principiului valorizării textului literar de către elev – subiectul receptor, prin activitatea de lectură. Scopul final îl reprezintă formarea imaginii de sine a elevului în procesul receptării textului literar și are la bază principiile estetico-literare: principiul de stimulare a interesului pentru lectură al elevilor, principiul de actualizare a experienței de viață și a celei estetice a elevului, principiul creativității, cu principiile secundare aferente. Textul literar – prin temă, motive, personaje – care are scop estetic, trezind în sufletul elevului sentimente și emoții, trebuie descoperit ca fiind plin de înțeles, relevant pentru experiența personală a acestuia.

Cuvinte-cheie
student, reading, self-image, literary text, aesthetic-literary principles, literary-artistic education,

elev, lectură, imagine de sine, text literar, principii estetico-literare, educaţie literar-artistică