Opportunities for development for librarians in the online environment
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
288 0
SM ISO690:2012
ANISEI, Zinaida. Opportunities for development for librarians in the online environment. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova, 2022, nr. 3 An.1(29), p. 574. ISSN 2345-1467.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova
Numărul 3 An.1(29) / 2022 / ISSN 2345-1467

Opportunities for development for librarians in the online environment

Mediul online: oportunități de formare continuă pentru bibliotecari


Pag. 574-574

Anisei Zinaida
 
Biblioteca Ştiinţifică Medicală a USMF „Nicolae Testemiţanu”
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2022


Rezumat

Introduction. As a result of the global pandemic crisis, digital innovations are becoming increasingly available and used with much greater intensity, providing opportunities for learning and professional development to simplify and achieve the work process at a high level. Aim of the paper. Identifying the opportunities of the online environment for the development and continuous training of librarians. Material and methods. The research involved the documentation, analysis, and synthesis of specialized publications, questioning, the interview conducted within the BȘM, the analysis and processing of the obtained data. Results. Information technology and online training are indispensable in the work of librarians. BȘM specialists actively participated in the training activities. The online educational offer was diverse in terms of subject matter and content, accessible, librarians have acquired knowledge, new skills, and practical skills. Conclusions. The online environment has radically changed the way librarians are approached, and this trend will certainly continue, turning it into a professional development opportunity to meet new challenges.

Introducere. Ca urmare a crizei pandemice globale, inovațiile digitale devin tot mai disponibile și utilizate cu o intensitate mult mai mare, ce oferă oportunități de învățare și dezvoltare profesională pentru a simplifica și realiza procesul muncii la un nivel înalt. Scopul lucrării. Identificarea oportunităților mediului online pentru dezvoltarea și formarea continuă a bibliotecarilor. Material și metode. Cercetarea a presupus documentarea, analiza și sinteza publicațiilor de specialitate, chestionarea, interviul realizat în cadrul BȘM, analiza și prelucrarea datelor obținute. Rezultate. Tehnologiile informaționale și instruirile în format online sunt indispensabile în activitatea bibliotecarilor. Specialiștii din cadrul BȘM au participat activ la activitățile de instruire. Oferta educațională online a fost diversă ca tematică și conținut, accesibilă, bibliotecarii au dobândit cunoștințe, noi competențe și abilități practice. Concluzii. Mediul online a schimbat radical modul de abordare a instruirii bibliotecarilor și cu siguranță această tendință va continua, transformând-o într-o oportunitate de dezvoltare profesională, pentru a face față noilor provocări.

Cuvinte-cheie
online environment, information technology, librarians, Professional development, opportunities,

mediu online, tehnologii informaţionale, bibliotecari, dezvoltare profesională, oportunităţi