Specificul școlii ca organizație motivațională și socială
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
241 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-10 11:39
SM ISO690:2012
MOŢEI, Elena-Ramona. Specificul școlii ca organizație motivațională și socială. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.2, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 2, pp. 171-180. ISBN 978-9975-46-394-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol. 17, Partea 2, 2018
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
vol.2, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018

Specificul școlii ca organizație motivațională și socială


Pag. 171-180

Moţei Elena-Ramona
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 noiembrie 2022


Rezumat

Mecanismele senzoriale și cognitive de adaptare a individului la cerinţele organizaţionale sunt profund influențate de sistemul motivaţional și de reprezentări personale ale realității.Sistemul de comunicare este eficient deoarece relaţiile dintre diferitele compartimente ale organizaţiei nu se pot desfășura fără un sistem organizaţional bine pus la punct. Necesitatea obţinerii unor rezultate superioare în activitatea productivă a determinat organizarea tuturor activităților după conștientizarea limitelor individului, în plan personal și social. Pe lângă nevoia de organizare a activităților, la constituirea organizaţiilor au mai concurat nevoile și trebuinţele subiective ale omului, ca sociabilitatea, nevoia de afiliere și de socialitate. Şcoala este organizaţia care învață și produce învățare.

The sensory and cognitive adaptive mechanisms of an individual, as far as the organizational needs are concerned, are deeply influenced by the motivation and by the personal representation system of reality. The communication system is effective because the relationship between the different compartments of the organization can’t work without a very good organizational system. The need to obtain superior outcomes in the productive activity has triggered the organization of all the activities only after having considered the personal and social individual limits. Besides the need to organize activities, there are also the subjective needs of an individual, such as sociability, the need to be a part of something and the sociality which have to be taken into account when creating an organization. School is the organization which provides learning activities and which relies on learning.

Cuvinte-cheie
şcoală, factori determinanți ai climatului, climat organizaţional, climat școlar,

school, climate determinants, organizational climate, School Climate