Competența textuală: definiții și componente
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
259 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-05 00:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.135.1’42 (4)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1464)
SM ISO690:2012
MIDRIGAN, Tatiana. Competența textuală: definiții și componente . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 5(135), pp. 43-46. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7271182
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5(135) / 2022 / ISSN 1810-6455

Competența textuală: definiții și componente

Textual Competence: Definitions and Components

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7271182
CZU: 811.135.1’42

Pag. 43-46

Midrigan Tatiana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2022


Rezumat

Competența textuală este una dintre competențele specifice care se formează la disciplina Limba și literatura română. Competența textuală este capacitatea de a ști să identifici informațiile transmise de text, precum și să înțelegi modul în care sunt transmise. Cu alte cuvinte, analiza textului este operația ce o formează și o consolidează.

Textual competence is one of the specific competences, which are formed in the Romanian language and literature. Textual competence is the ability to know how to identify the information conveyed by the text, as well as the way in which it is conveyed. In other words, text analysis is the operation that forms it.

Cuvinte-cheie
text, competență textuală, lectura explicativă, Informaţie,

text, textual competence, explanatory reading, information