Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
375 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 20:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4296) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3950) |
SM ISO690:2012 GHICOV, Adrian, FLOREA, Mihaela. Educația pentru comunicare. Sensul pedagogic al corelării noematice . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 2-3(132-133), pp. 11-16. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6685264 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2-3(132-133) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6685264 | ||||||
CZU: 37.01 | ||||||
Pag. 11-16 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Potrivit scopului urmărit, acest articol nu este un studiu sau o exegeză a noțiunii de noemă în ansamblu, ci încearcă o distanțare selectivă față de conceperea acesteia în aspect pedagogic, fără ca ea să fie deformată. Din aceste motive, articolul analizează corelarea noematică comunicare și educația fizică în cadrul activității de învățare, urmărind să identifice în ce măsură procesul de corelare îndeplinește cerințele necesare pentru prescrierea acestuia în structura unui proces rațional sau a unui proces incremental. Scopul constă în elucidarea specificului noțional al noemei în accepțiune fenomenologică husserliană și a posibilității transferului acestuia în domeniul educațional. În acest sens, prima parte a articolului dezvăluie presupoziția că noțiunile de competență de comunicare și educație fizică se află într-o corelare specială, caracterizată în modul cel mai general drept o relație intenționată sau ceea ce este perceptibil în procesul de dezvoltare a competenței de comunicare a elevilor în cadrul activităților de educație fizică. În partea a doua sunt prezentate unele rezultate ale cercetării și sunt oferite unele explicații ce vizează patternul educațional, ca instrument euristic pentru construirea unui scenariu didactic. |
||||||
Cuvinte-cheie noemă, corelare noematică, comunicare, competenţă de comunicare, educație fizică, intenționat, pattern educațional, noem, noematic correlation, communication, communication competence, physical education, intentional, educational pattern |
||||||
|