Educația pentru comunicare. Sensul pedagogic al corelării noematice
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
375 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 20:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4296)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3950)
SM ISO690:2012
GHICOV, Adrian, FLOREA, Mihaela. Educația pentru comunicare. Sensul pedagogic al corelării noematice . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 2-3(132-133), pp. 11-16. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6685264
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(132-133) / 2022 / ISSN 1810-6455

Educația pentru comunicare. Sensul pedagogic al corelării noematice

The Education of Communication. The Pedagogical Meaning of Noematic Correlation.

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6685264
CZU: 37.01

Pag. 11-16

Ghicov Adrian, Florea Mihaela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 29 iunie 2022


Rezumat

Potrivit scopului urmărit, acest articol nu este un studiu sau o exegeză a noțiunii de noemă în ansamblu, ci încearcă o distanțare selectivă față de conceperea acesteia în aspect pedagogic, fără ca ea să fie deformată. Din aceste motive, articolul analizează corelarea noematică comunicare și educația fizică în cadrul activității de învățare, urmărind să identifice în ce măsură procesul de corelare îndeplinește cerințele necesare pentru prescrierea acestuia în structura unui proces rațional sau a unui proces incremental. Scopul constă în elucidarea specificului noțional al noemei în accepțiune fenomenologică husserliană și a posibilității transferului acestuia în domeniul educațional. În acest sens, prima parte a articolului dezvăluie presupoziția că noțiunile de competență de comunicare și educație fizică se află într-o corelare specială, caracterizată în modul cel mai general drept o relație intenționată sau ceea ce este perceptibil în procesul de dezvoltare a competenței de comunicare a elevilor în cadrul activităților de educație fizică. În partea a doua sunt prezentate unele rezultate ale cercetării și sunt oferite unele explicații ce vizează patternul educațional, ca instrument euristic pentru construirea unui scenariu didactic.

According to the intended purpose, this paper is not just a study or exegesis of the notion of noem as a whole, but tries a selective distancing from its conception in pedagogical terms, without distorting it. For this reason, the paper analyzes the noematic correlation of communication and physical education within learning activity, aiming to identify to what extent the correlation process meets the necessary requirements for its prescription in the structure of rational or incremental process. The aim is to elucidate the notional specificity of noema in a Husserlian phenomenological meaning and the possibility of its transfer to the educational field. In this sense, the first part of the paper reveals the presupposition that communication competence and physical education are in a special correlation, characterized in the most general way Mihaela FLOREA doctorandă, Universitatea Pedagogică de Stat I. Creangă din Chișinău as an intentional relationship or what is perceptible in the process of developing the communication competence of students within the framework of physical education activities. In the second part, some research results are presented and explanations are offered regarding the educational pattern as heuristic means for building a didactic scenario.

Cuvinte-cheie
noemă, corelare noematică, comunicare, competenţă de comunicare, educație fizică, intenționat, pattern educațional,

noem, noematic correlation, communication, communication competence, physical education, intentional, educational pattern