Articolul precedent |
Articolul urmator |
371 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 14:54 |
SM ISO690:2012 CHIRAZI, Marin, LOLUȚĂ, Adrian-Gabriel. Dezvoltarea calităţilor motrice ale pompierilor militari prin exerciţii utilitar-aplicative. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 28-29. ISBN 978-9975-131-65-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sport. Olimpism. Sănătate Ediția a 3-a, 2018 |
||||||
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate" 3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 28-29 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualitatea. Educaţia fizică şi sportul în pregătirea pompierilor militari din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă "Nicolae Iorga" al judeţului Botoşani, constituie parte integrantă a procesului instructiv-educativ, care urmăreşte formarea deprinderilor și a capacitaţii cadrelor militare (subofiţeri) de a mânui cu precizie şi rapiditate accesoriile şi tehnica de luptă din dotare, de a duce acţiuni energice, prelungite, în condiţii de temperaturi ridicate, fum şi gaze toxice şi alţi factori nefavorabili, care apar pe timpul intervenţiei. Educaţia fizică reprezintă una dintre principalele activităţi de sprijin al îndeplinirii atribuţiilor şi misiunilor care revin personalului inspectoratului. Scopul acestei cercetări îl constituie: formarea şi dezvoltarea calităţilor fizice de bază: rezistenţă, forţă, viteză, îndemânare, precum şi a iniţiativei, ingeniozităţii, voinţei, hotărârii, încrederii în forţele proprii, curajului, atenţiei şi capacităţii de orientare; formarea deprinderilor de a acţiona rapid, precis şi în siguranţă, inclusiv în condiţii de oboseală fizică şi psihică; educarea spiritului de disciplină, de acţiune în echipă, de comportare civică şi formarea ţinutei militare; obişnuirea cadrelor militare cu practicarea sistematică a exerciţilor fizice şi stimularea resurselor fizice şi psihice ale acestora. Metodele de cercetare: Metodele verbale (explicația, conversația); Metodele intuitive (demonstrația, observația) Constatări şi rezultate. În urma parcurgerii traseului practic-aplicativ, s-a constatat o creştere a performanţelor fizice, prin reducerea timpului de răspuns pe timpul intervenţiilor la situaţiile de urgenţă, la care este supus personalul inspectoratului, precum şi dezvoltarea calităţilor fizice şi menţinerea unui tonus muscular cât mai îndelungat. Concluzii şi recomandări. Pentru obţinerea unor rezultate vizibile sunt necesare ore de antrenament, într-o formă continuă şi sistematizată. De aceea, se recomandă, în cazul acestui gen de pregătire, consultarea unor lucrări de specialitate pentru obţinerea informaţiilor necesare şi pentru a desfăşura activitatea într-o manieră profesionistă, singura cale de atingere a rezultatelor dorite. Parcurgerea traseului practic-aplicativ să se facă pe un fond de organism odihnit, cu repetări, adaptat la particularităţile vârstei şi experienţei; Exerciţiile utilitar - aplicative se fac la început în ritm lent urmărind să se ajungă la un ritm accelerat. Aşadar, educaţia fizică şi sportul sunt şi rămân a fi unul dintre cele mai importante segmente de pregătire continuă a cadrelor militare, fără de care nu se poate concepe formarea viitorilor salvatori ai Inspectoratului. |
||||||
Cuvinte-cheie traseu, evaluare, cadre militare, pompieri, alergare, timp, route, evaluation, military cadres, firefighters, running, time |
||||||
|