Eficientizarea procesului de studiu al structurilor de date prin abordarea ınvatarii ın baza de problema
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
291 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-31 16:19
SM ISO690:2012
BRAICOV, Andrei, GLOBA, Angela. Eficientizarea procesului de studiu al structurilor de date prin abordarea ınvatarii ın baza de problema. In: Conference on Applied and Industrial Mathematics: CAIM 2018, 20-22 septembrie 2018, Iași, România. Chișinău, Republica Moldova: Casa Editorial-Poligrafică „Bons Offices”, 2018, Ediţia a 26-a, pp. 125-126. ISBN 978-9975-76-247-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conference on Applied and Industrial Mathematics
Ediţia a 26-a, 2018
Conferința "Conference on Applied and Industrial Mathematics"
Iași, România, Romania, 20-22 septembrie 2018

Eficientizarea procesului de studiu al structurilor de date prin abordarea ınvatarii ın baza de problema


Pag. 125-126

Braicov Andrei, Globa Angela
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 2 iunie 2022


Rezumat

Structurile de date au un rol important ^n optimizarea algoritmilor. Se stie ca organizarea reusita a datelor poate ^nbunatati esential algoritmul. De fapt, aceasta constatare a provocat aparitia programarii modulare, apoi si a programarii orientate pe obiecte. Structurile de date sunt studiate si ^n cursurile preuniversitare de informatica, examin^andu-se ^n aceasta ordine tipurile de date simple (^ntreg, real, boolean, character, subdomeniu), tipurile de date structurate (tablou, sir de caractere, articol, multime, sier) si tipul referinta. Curricula preuniversitara la informatica [1, 2] stipuleaza (de exemplu, [2, pag. 8]) ca elevul trebuie sa poata argumenta necesitatea structurarii datelor, ceea ce urmeaza sa-l motiveze sa utilizeze ulterior aceasta abordare ^n scrierea codurilor de program. ^In contextul demersurilor didactice moderne, care promoveaza (pe buna dreptate) educatia integratoare STEM si metodele active de ^nvatare [3, pag. 63], propunem o modalitate non standard de ^nvatare a structurilor de date mentionate. E cienta acesteia a fost validata prin experiment pedagogicorganizat de autori si se axeaza pe instruirea ^n baza de problema (problem based learning) [3, pag. 63], mai exact pe cautarea solutiei mai bune a unei probleme matematice. Idea principala a metodei consta^n urmatoarele: problema poate rezolvata prin utilizarea oricaror date (simple sau structurate), dar calitatea solutiei creste atunci c^and se aplica o structura noua de date (^n ordinea propusa de curricula). ^Intrebarile de genul Solutia poate ^mbunatatita? trebuie sa aiba un caracter provocator, astfel ^nc^at sa mentina entuziasmul si motivatia elevului. Exemplu de problema. Sa se scrie un program care va realiza ^nmultirea a doua numere mari. Ultimul cuv^ant din enunt este important, pentru ca el va lasa ^ntotdeauna loc pentru optimizarea solutiei [4, 5].

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Braicov, A.</dc:creator>
<dc:creator>Globa, A.</dc:creator>
<dc:date>2018</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'><p>Structurile de date au un rol important ^n optimizarea algoritmilor. Se stie ca organizarea reusita a datelor poate ^nbunatati esential algoritmul. De fapt, aceasta constatare a provocat aparitia programarii modulare, apoi si a programarii orientate pe obiecte. Structurile de date sunt studiate si ^n cursurile preuniversitare de informatica, examin^andu-se ^n aceasta ordine tipurile de date simple (^ntreg, real, boolean, character, subdomeniu), tipurile de date structurate (tablou, sir de caractere, articol, multime, sier) si tipul referinta. Curricula preuniversitara la informatica [1, 2] stipuleaza (de exemplu, [2, pag. 8]) ca elevul trebuie sa poata argumenta necesitatea structurarii datelor, ceea ce urmeaza sa-l motiveze sa utilizeze ulterior aceasta abordare ^n scrierea codurilor de program. ^In contextul demersurilor didactice moderne, care promoveaza (pe buna dreptate) educatia integratoare STEM si metodele active de ^nvatare [3, pag. 63], propunem o modalitate non standard de ^nvatare a structurilor de date mentionate. E cienta acesteia a fost validata prin experiment pedagogicorganizat de autori si se axeaza pe instruirea ^n baza de problema (problem based learning) [3, pag. 63], mai exact pe cautarea solutiei mai bune a unei probleme matematice. Idea principala a metodei consta^n urmatoarele: problema poate rezolvata prin utilizarea oricaror date (simple sau structurate), dar calitatea solutiei creste atunci c^and se aplica o structura noua de date (^n ordinea propusa de curricula). ^Intrebarile de genul Solutia poate ^mbunatatita? trebuie sa aiba un caracter provocator, astfel ^nc^at sa mentina entuziasmul si motivatia elevului. Exemplu de problema. Sa se scrie un program care va realiza ^nmultirea a doua numere mari. Ultimul cuv^ant din enunt este important, pentru ca el va lasa ^ntotdeauna loc pentru optimizarea solutiei [4, 5].</p></dc:description>
<dc:source>Conference on Applied and Industrial Mathematics (Ediţia a 26-a) 125-126</dc:source>
<dc:title>Eficientizarea procesului de studiu al structurilor de date prin abordarea ınvatarii ın baza de problema</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>