Asistența psihosocială a copiilor cu tulburare de spectru autist în pandemie
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
312 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 17:44
SM ISO690:2012
CIOBANU, Adriana, GHERGHELIGIU, Angela. Asistența psihosocială a copiilor cu tulburare de spectru autist în pandemie. In: Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie, 16 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 59-63. ISBN 978-9975-46-545-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie 2021
Conferința "Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie"
Chişinău, Moldova, 16 aprilie 2021

Asistența psihosocială a copiilor cu tulburare de spectru autist în pandemie

Psychosocial assistance for children with autistic spectrum disorders in pandemics


Pag. 59-63

Ciobanu Adriana, Ghergheligiu Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 mai 2022


Rezumat

Instruirea părinților reprezintă o intervenție de sprijin a cărei eficacitate a fost demonstrată pe larg în literatura internațională; își propune să ofere instrumente pentru familiile copiilor cu tulburări ale spectrului autist și probleme de comportament în gestionarea copiilor în contextele vieții de zi cu zi. Perioada pandemica a pus la încercare metodele utilizate în psihoeducația și formarea părinților, s-a dovedit a fi o intervenție eficientă în intervenția educațională a copiilor și adolescenților cu tulburări ale spectrului autist. Rezultatele mărturisesc succesul programelor atât în sprijinul psihologic pentru părinții implicați, cât și în gestionarea comportamentală a copiilor lor.

Parent training is a supportive intervention whose effectiveness has been widely demonstrated by the international literature; proposing to provide tools for the families of children with autistic spectrum disorders and behavioral problems in managing children in the contexts of everyday life. The pandemic period tested the methods used in psychoeducation and parental training, it proved to be an effective intervention in the educational treatment of children with autistic spectrum disorders. The results testify to the success of the programs in the psychological support for the parents involved and in the behavioral management of their children.

Cuvinte-cheie
tulburări ale spectrului autist, pandemie, instruirea părinților, educație psihosocială,

autism spectrum disorders, pandemic, Parent training, psychosocial education