Articolul precedent |
Articolul urmator |
499 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-28 17:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.1/.2:378.147 (1) |
Languages (3301) |
Higher education. Universities. Academic study (2669) |
SM ISO690:2012 PETRICIUC, Lilia. Theoretical and practical aspects of attrition in foreign language education . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 296-303. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.1/.2:378.147 | ||||||
Pag. 296-303 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The present contribution aims at popularizing foreign language attrition by providing a brief overview of what it entails with particular focus on how it may affect language development. The synthesis is based on seminal articles in the field and several hypotheses are discussed as well as the pedagogical implications of the phenomenon, highlighting potential strategies that would lead to language maintenance and development. The conceptual clarifications based on well-grounded theoretical frameworks may serve as guidelines for teachers, course and curricula authors to make their efforts in designing foreign language programs more worthwhile. |
||||||
Cuvinte-cheie attrition, hypotheses, circumstances, Strategies, language proficiency development, language loss, language maintenance, uitare, ipoteze, condiţii, strategii, dezvoltarea competenței de comunicare, abilităţi, întreţinere |
||||||
|