Utilizarea jocurilor video de către adolescenți – între utilitate și dependență
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
736 102
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 11:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8+004.94 (1)
Psychology (3398)
Application-oriented computer-based techniques (440)
SM ISO690:2012
CUCER, Angela, HOIDRAG, Traian. Utilizarea jocurilor video de către adolescenți – între utilitate și dependență . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 116-123. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.1, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Utilizarea jocurilor video de către adolescenți – între utilitate și dependență

The use of video games by teenagers – between utility and addiction

CZU: 159.922.8+004.94

Pag. 116-123

Cucer Angela1, Hoidrag Traian2
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 mai 2022


Rezumat

Video games are widespread among the current generation of children and adolescents, and measures taken by national authorities in 2020 to prevent the spread of coronavirus have increased the frequency of use and the number of hours spent with such games. Although some video games have been used in psychological interventions for several years, they have also become more accessible to psychologists, children and adolescents during this period. Thus, in this article we aim to analyze the literature on the usefulness of video games in psychological assistance and the possible risks caused by them.

Cuvinte-cheie
video games, addictive behavior, adolescents, utility