Articolul precedent |
Articolul urmator |
736 102 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 11:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8+004.94 (1) |
Psychology (3398) |
Application-oriented computer-based techniques (440) |
SM ISO690:2012 CUCER, Angela, HOIDRAG, Traian. Utilizarea jocurilor video de către adolescenți – între utilitate și dependență . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 116-123. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.8+004.94 | ||||||
Pag. 116-123 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Video games are widespread among the current generation of children and adolescents, and measures taken by national authorities in 2020 to prevent the spread of coronavirus have increased the frequency of use and the number of hours spent with such games. Although some video games have been used in psychological interventions for several years, they have also become more accessible to psychologists, children and adolescents during this period. Thus, in this article we aim to analyze the literature on the usefulness of video games in psychological assistance and the possible risks caused by them. |
||||||
Cuvinte-cheie video games, addictive behavior, adolescents, utility |
||||||
|