Abordări gnoseologice ale cunoașterii teoretice în pedagogie
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
372 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 19:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
165+165.9:37 (1)
Logic. Epistemology. Theory of knowledge. Methodology of logic (152)
Education (14334)
SM ISO690:2012
BOROZAN, Maia, ȚURCAN-BALŢAT, Lilia. Abordări gnoseologice ale cunoașterii teoretice în pedagogie. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 1(27), pp. 95-102. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.95-102
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(27) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Abordări gnoseologice ale cunoașterii teoretice în pedagogie

Gnoseological approaches to theoretical knowledge in pedagogy

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.95-102
CZU: 165+165.9:37

Pag. 95-102

Borozan Maia, Țurcan-Balţat Lilia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2022


Rezumat

Articolul prezintă sintetic interpretări gnoseologice ale cunoașterii științifice în contextul cyberspațiului educațional, care generează obținerea unor cunoștințe exacte importante pentru consolidarea nucleului epistemic tare al pedagogiei. Conținutul articolului include reflecții filosofice ale cercetătorilor cu valoare gnoseologică privind teoria cunoașterii, frecvența abordării problematicii managementului cunoașterii în societatea informațională și caracteristici ale metodologiei complexe de cercetare cu specificitate pedagogică, ce constituie argumente privind importanța cercetării aprofundate a fenomenelor educației

The article presents a synthetic gnoseological analysis of scientific knowledge in the context of educational cyberspace, which generates the acquisition of exact knowledge important for the consolidation of the strong epistemic core of pedagogy. The content of the article includes philosophical reflections of researchers with gnoseological value on the theory of knowledge, the frequency of approaching the issue of knowledge management in the information society and characteristics of complex research methodology with pedagogical specificity, which are arguments for the importance of the in-depth research of educational phenomena.

Cuvinte-cheie
gnoseologie, pedagogie, cunoaștere științifică și inovatoare, managementul cunoaşterii, inovarea cunoștințelor științifice,

gnoseology, pedagogy, scientific and innovative knowledge, Knowledge Management, innovation of scientific knowledge