Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-19 13:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.037:37.016+91 (1) |
Education (14877) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4076) |
Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography (443) |
![]() DUMITRAȘCU, Doina Maria. Competența de elaborare a unui demers investigativ la disciplina geografie din perspectiva educației intelectuale. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă: . Biologie, Ed. 9, 19-20 martie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Ediția 9, Vol.1, pp. 182-188. ISBN 978-9975-76-390-5 (PDF). |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă Ediția 9, Vol.1, 2022 |
||||||
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă" 9, Chişinău, Moldova, 19-20 martie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.037:37.016+91 | ||||||
Pag. 182-188 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Articolul reliefează două dimensiuni de abordare a educației intelectuale în cadrul procesului de dezvoltare a competenței de investigare la Disciplina Geografie la liceeni. Sunt analizate elementele care construiesc latura cognitiv științifică a personalității elevului prin valorificarea conținuturilor programelor școlare și de asemenea, sunt recomandate activități didactice care eficientizează atingerea obiectivelor cognitive de ordin informativ și formativ. Situată la intersecția Științelor Pământului cu Științele sociale, Geografia are menirea să contribuie prin competențele școlare formate la elevi, la soluționarea problemelor globale ale omenirii. Viitorul cetățean activ și proactiv, autonom și responsabil, trebuie să dețină o gândire geografică spațială structurată pe principii științifice. Învățarea prin investigare și metodele didactice specifice aplicate în procesul de predare și învățare la Disciplinele geografice din ciclul liceal, permit atingerea calității intelectuale educaționale considerată ca un echilibru între cunoștințele științifice – ca nucleu tare al disciplinei și dezvoltarea capacităților, deprinderilor, abilităților și atitudinilor științifice ale educabililor. |
||||||
Cuvinte-cheie competența de investigare, competențe școlare, strategii cognitive, problematizare, investigative skills, school competences, cognitive strategies, problematization |
||||||
|