Educația ecologică în context transdisciplinar – premisa formării competențelor profesionale funcționale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
390 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-03 18:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.033:001.2+37.037 (1)
Education (14877)
Science and knowledge in general. Organization of intellectual work (1405)
SM ISO690:2012
COTORCEA, Cristian, GÎŢU, Ana. Educația ecologică în context transdisciplinar – premisa formării competențelor profesionale funcționale. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă: . Biologie, Ed. 9, 19-20 martie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Ediția 9, Vol.1, pp. 179-181. ISBN 978-9975-76-390-5 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă
Ediția 9, Vol.1, 2022
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă"
9, Chişinău, Moldova, 19-20 martie 2022

Educația ecologică în context transdisciplinar – premisa formării competențelor profesionale funcționale

Ecological education in a trans- disciplinary context – the premise of training functional professional skills

CZU: 37.033:001.2+37.037

Pag. 179-181

Cotorcea Cristian1, Gîţu Ana2
 
1 Colegiul de Ecologie, mun. Chişinău,
2 Colegiul Naţional de Comerţ al ASEM
 
 
Disponibil în IBN: 24 martie 2022


Rezumat

Există o nevoie urgentă de a dezvolta în rândul tinerei generații o conștientizare și o necesitate a implicării fiecărui în rândul societății noastre cu privire la menținerea și sustenabilitatea unui mediu sănătos, ținând cont de toate categoriile de poluare și căile de protejare a mediului, de părți interesate și de o recunoaștere adecvată a contextului, precum și de necesitatea colaborării cu specialiști din domeniu, domenii aferente și grupuri profesionale. Printr-o abordare transdisciplinară în echipă se poate realiza o implementare adecvată și de succes a căilor durabile pentru un mediu ambiant ecologic curat. Astfel, elevii, printr-o abordare de grup, flexibilitate în gândire și implementarea cunoștințelor pot dezvolta concepte a durabilității dorite pentru mediului în care trăim, în acest mod accelerând evoluția dezvoltării aspectelor ce țin de o educație ecologică eficientă a tinerei generații.

There is an urgent need to develop awareness among the young generation and a need for implications in our society regarding the maintenance and sustainability of a healthy environment, taking into account all categories of pollution and ways to protect the environment, stakeholders and an adequate recognition of the context, as well as the need to collaborate with specialists in the field, related fields and professional groups. Through a transdisciplinary team approach, an adequate and successful implementation of sustainable pathways for a clean ecological environment can be achieved. Thus, students, through a group approach, flexibility in thinking and implementation of knowledge can develop concepts of sustainability desired for the environment in which we live, thus accelerating the development of aspects related to effective environmental education of the young generation.

Cuvinte-cheie
educaţie ecologică, educație durabilă, educație transdisciplinară, aptitudi,

ecological education, sustainability education, transdisciplinary education, skills.