Situația socială de dezvoltare şi geneza conștiinței de sine
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
421 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 13:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2+316.61 (12)
Psychology (3397)
Social psychology (983)
SM ISO690:2012
RACU, Igor. Situația socială de dezvoltare şi geneza conștiinței de sine. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 222-226. ISBN 978-9975-56-934-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională"
Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021

Situația socială de dezvoltare şi geneza conștiinței de sine

CZU: 159.923.2+316.61

Pag. 222-226

Racu Igor
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 februarie 2022


Rezumat

This research is devoted to the actual problem of the developmental and psychology – the self-consciousness genesis of child rent. These children are educated in different social conditions. In this research work are shown: dynamics of the self-consciousness at different developmental stages of a child, the situations, factors, contents, possibilities, mechanisms, the natural laws of development and the differences determined by the Social Situation of Development (SSD). In different social conditions the special content of the self-consciousness are being formEditura They are determined by the peculiarities, existing in 4 spheres: a child-an adult (communication, interaction, and activity), a child- an age mate (communication, interaction, and activity), a child- an object world (main activity), a child – an individual himself. The identification and the complex studying of the developmental peculiarities, architectonics of the forming system, and dynamics of self-consciousness development made possible to ground and work out the contents, progressive methods of the acceleration of the self-consciousness development process.