Educația incluzivă timpurie: provocări și perspective de dezvoltare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
462 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 15:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2:376 (5)
Kinds of school providing general education (2016)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (606)
SM ISO690:2012
VASIAN, Tatiana. Educația incluzivă timpurie: provocări și perspective de dezvoltare. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 241-246. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.2, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Educația incluzivă timpurie: provocări și perspective de dezvoltare

CZU: 373.2:376

Pag. 241-246

Vasian Tatiana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 1 februarie 2022


Rezumat

Articolul de faţă relevă semnificaţia mediului educaţional pentru dezvoltarea şi incluziunea socială a copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES). Sunt analizate necesităţile sistemului de educaţie timpurie în parcursul său de transformare în unul incluziv, cu evidenţierea direcţiilor majore de acţiune: identificarea si evaluarea timpurie a riscurilor, oferirea condiţiilor de mediu care să stimuleze efectiv dezvoltarea tuturor copiilor, oferirea de sprijin cadrelor didactice în activitatea cu copiii cu CES.

The paper highlights the importance of educational environment on social inclusion and development of children with Special Education Needs (SEN). It analyzes the necessity of early education during or transformation the process in an inclusive one, highlighting the major directions of action: early identification and assessment of risks, providing environmental conditions which effectively stimulate the development of all children, providing support teachers in work with children with SEN.

Cuvinte-cheie
educaţie timpurie, educație incluzivă, cerinţe educaţionale speciale, mediu educațional incluziv.,

early education, inclusive education, special educational needs, inclusive learning environment