Activitatea artistico-plastică - cale de dinamizare a vieții copilului
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
356 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-14 11:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:73+37.036 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3882)
Plastic arts (429)
SM ISO690:2012
STAMATI, Maria. Activitatea artistico-plastică - cale de dinamizare a vieții copilului. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.2, pp. 134-138. ISBN 978-9975-76-370-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii
Ediția 1, vol.2, 2021
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii"
Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021

Activitatea artistico-plastică - cale de dinamizare a vieții copilului

CZU: 37.016:73+37.036

Pag. 134-138

Stamati Maria
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 10 ianuarie 2022


Rezumat

Savanții psihologi și pedagogi menționează că realizările plastice ale copiilor sunt prioritare, apreciind că arta plastică angajează puternic capacitatea de observare și examinare a unor opere de artă, a unui fenomen, a unor obiecte. Pentru realizarea unei imagini copilul este îndemnat să întreprindă analiză logică, descriere, generalizare. Activismul copilului stimulează procesele gândirii, spiritul de observație, interesul de cunoaștere, fantezia și imaginația. Copilul se autodescoperă prin paleta de activități desfășurate în cadrul procesului instructiv-educativ sub atenta îndrumare și măiestria educatorului. Acest fapt conduce la dinamizarea vieții copilului, oferindu-le posibilitatea să perceapă și să realizeze frumosul din artă, natură, societate, să caute căi de redare a propriilor impresii, emoții și sentimente trăite. deprinderi grafice și tehnice, ritm, culori, emoții.

Psychologists and pedagogues mention that children's artistic achievements are a priority, appreciating that plastic art strongly employs the ability to observe and examine works of art, a phenomenon, objects. In order to create an image, the child is urged to undertake logical analysis, description, generalization. The child's activism stimulates the thought processes, the spirit of observation, the interest of knowledge, fantasy and imagination. The child discovers himself through the range of activities carried out within the instructive-educational process under the careful guidance and mastery of the educator. This fact leads to the dynamization of the child's life, giving them the opportunity to perceive and achieve the beauty of art, nature, society, to look for ways to reproduce their own impressions, emotions and feelings.

Cuvinte-cheie
artă plastică, fantezie, imaginaţie, creativitate, creaţie, sensibilității senzoriale,

fine art, fantasy, imagination, creativity, creation, sensory sensitivity, graphic and technical skills, rhythm, colors, emotions