Înotul, sport pentru sănătatea și educația copiilor
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
366 0
SM ISO690:2012
URICHIANU, Bogdan Adrian. Înotul, sport pentru sănătatea și educația copiilor. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 19-21 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2019, Ediția 4, pp. 132-133. ISBN 978-9975-131-76-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 4, 2019
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 19-21 septembrie 2019

Înotul, sport pentru sănătatea și educația copiilor

Swimming, sports for children's health and education


Pag. 132-133

Urichianu Bogdan Adrian
 
Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2021


Rezumat

Invățarea înotului este una dintre cele mai valoroase abilități ale vieții și nu numai pentru
diminuarea fricii de apă care limitează alegerile recreative dar este una dintre cele mai plăcute
forme de petrecere a timpului liber, participând la prevenirea și înlăturarea unor afecțiuni maladive
și creșterea fitness-ului.
Înotul este un sport care arde multe calorii, este recomandat și pentru sănătatea articulațiilor
deoarece mișcarea specifică susține greutatea corpului, îmbunătățește forța musculară și rezistența
organismului. De asemenea, optimizează starea cardiovasculară, se practică în orice perioadă a
anului pentru recreere și este un sport care se recomandă la orice vârstă.
Învățarea copiilor să înoate este una dintre cele mai importante responsabilități ale părinților, la
fel de importantă ca învățarea copilului să privească ambele direcții înainte de a traversa strada.
Scopul acestui studiu este de a demonstra faptul că participarea copiilor la lecțiile de înot
implică dezvoltarea abilităților fundamentale de mișcare, abilități de comunicare, abilități de luare a
deciziilor și abilități de rezolvare a problemelor. Înotul încurajează copiii să fie mai activi prin
activități fizice plăcute prin care își dezvoltă încrederea în sine.
Ipoteza cercetării. Am presupus ca introducerea unor lecții de înot în cadrul disciplinei
Educație fizică vor adduce beneficii calitative pentru copii și vor face conținutul programelor
școlare mai diversificate și mai attractive. Imbunătățirea indicatorilor motrici și a stării de sănătate
sunt obiective pe care le vizam de la acest studiu realizat pe elevii clasei I ai Liceului Marin Preda,
sect. 6, București.
Metode de cercetare. Metodele de cercetare pe care le-am întrebuințat în studio au constat în:
metoda observaţiei, metoda demonstraţiei metoda experimentului colectiv; metoda testelor, metoda
comparaţiei datelor, metoda măsurării rezultatelor obţinute de subiecţi.
Rezultate. În urma studiului efectuat a rezultat faptul că elevii care au participat la lecțiile de
înot și-au îmbunătățit mai mult timpii la probele de control semestriale, au obtinut rezultate mai
bune la școală, și au facut mai puține absențe pe motiv de sănătate. Prin învățarea înotului copiii au
realizat un echilibru mai bun între timpul liber, timpul pentru învățat și odihnă.
Concluzii. Prin participarea la lecțiile de înot elevii au posibilitatea de dezvoltare a forței,
rezistenței, agilității, curajului și inițiativei. Prin dezvoltarea acestor calități s-a îmbunătățit
sănătatea fizică și mentală ceeace a participat la starea de bine a copiilor.



Learning to swim is one of the most valuable skills of life and not only for diminishing the fear
of water that limits recreational choices but it is one of the most enjoyable forms of leisure and by
participating in the prevention and elimination of diseases and increasing overall fitness. .
Swimming is a sport that burns many calories, it is also recommended for joint health because
specific movements support the body weight and improve the muscular strength and endurance of
the body. It also optimizes cardiovascular status and it is practiced at any time of the year for
recreational purposes and it is a sport that is recommended at any age.
Teaching their children how to swim is amongst the most important responsibilities of a parent,
just as it is important as it is for the child to look both ways before crossing the street.
The purpose of this study is to demonstrate that children participating in swimming lessons
involve the development of fundamental movement skills, communication skills, decision-making
skills and problem-solving skills. Swimming encourages children to be more active through
pleasant physical activities through which they develop self-confidence.
The research hypothesis. I assumed that introducing swimming lessons within the Physical
Education discipline will bring qualitative benefits for children and make the content of school
programs more diversified and more attractive. The improvement of motor indicators and of health
status are objectives that we aimed at from this study conducted on the students of the first class of
the Marin Preda High School, sect. 6, Bucharest.
Research methods. The research methods we used in the study consisted of: observation
method, demonstration method collective experiment method; the test method, the data comparison
method, the measurement method of the results obtained by the subjects.
Results. Following the study, the students who participated in the swimming lessons improved
their time in the semester tests, obtained better results in school, and made fewer absences due to
health reasons. By learning to swim, children have achieved a better balance between leisure, time
for learning and rest.
Conclusions. By participating in swimming lessons, students have the opportunity to develop
strength, endurance, agility, courage and initiative. The development of these qualities has
improved the physical and mental health which has contributed to the well-being of the children.



Cuvinte-cheie
înot, stare de sănătate, copii, lecţie, abilitate, timp liber,

swimming, health, children, lesson, ability, leisure