Articolul precedent |
Articolul urmator |
333 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-11 21:30 |
SM ISO690:2012 RUDICO, Constanța. Influența cauzelor divorțului asupra imaginii de sine a copiilor. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 38-39. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 38-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În procesul de transformare a societăţii se modifică toată structura socială, toate instituţiile sociale, inclusiv institutul familiei. Familia este o unitate socială, un sistem deschis, care este supusă unor schimbări rapide, radicale, paralele cu viaţa socială. Dezorganizarea familială prin divorţ reprezintă unul din cele mai dramatice evenimente care intervin în viaţa cuplului, datorat mai multor cauze, ce au determinat separarea partenerilor. Divorțul afectează resursele economice, statutul rezidenţial, proiectele de viaţă sau stilul de viaţă şi determină apariția unor schimbări drastice pentru toţi membrii familiei, dar mai ales pentru copii, asupra cărora are inevitabil un efect profund. Dar în unele cazuri divorțul poate fi benefic. Considerăm necesar de a fi cercetată care este influenţa divorţului și cauzelor acestuia asupra imaginei de sine şi respectiv a dezvoltării personalităţii copilului şi pentru a fi demonstrat că nu atât divorţul este cauza dezvoltării malefice, cît calitatea relaţiilor dintre părinţi. |
||||||
Cuvinte-cheie familie, climat educativ pozitiv, climat educativ negativ, divorţ, rol parental‚ stereotip social, normă socială‚ stima de sine, trăsături de personalitate, family, positive educational climate, negative educational climate, divorce, parent role‚ social stereotype, social norm‚ self-esteem, personality traits |
||||||
|