Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
444 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-09-07 18:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[780.8:780.644.2.082.2]:781.61 (1) |
Music (1809) |
SM ISO690:2012 TARAN, Vladimir, ANDRIEŞ, Vladimir. Reinterpretarea formelor tradiționale în sonata pentru fagot și pian de Vitalie Verhola. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 2(39), pp. 43-53. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: [780.8:780.644.2.082.2]:781.61 | ||||||
Pag. 43-53 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Moștenirea artistică a lui V. Verhola include lucrări de diferite genuri: operă, creații vocale și vocal-simfonice, muzică pentru film, muzică de estradă, prelucrări folclorice ș.a. Însă sfera preferată a creației sale o constituie muzica instrumentală. În prezentul articol ne-am axat pe analiza Sonatei pentru fagot și pian scrisă în anul 1973. Abordarea unui gen precum sonata, solicită de la un compozitor aflat la început de cale un anumit grad de încredere și presupune un nivel suficient de profesionalism componistic și o gândire creativă. Sonata pentru fagot și pian de V. Verhola reprezintă un ciclu tradițional tripartit: Allegro risoluto, Largo și Allegro ma non troppo. Cele trei părți relevă apartenența la genuri și chiar domenii de muzică diferite. Astfel, în prima parte pot fi sesizate structuri ritmice caracteristice jazz-ului, partea a II-a denotă trăsăturile unei balade meditative, iar partea a III-a include elemente ritmico-intonative împrumutate din folclorul instrumental. |
||||||
Cuvinte-cheie sonata pentru fagot și pian, repriză inversată, Vitalie Verhola, sonata for bassoon and piano, reversed reprise, Vitaly Verhola |
||||||
|