Provocările educației artistice din România într-o lume globalizată
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
230 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-20 14:48
SM ISO690:2012
CEAUȘU, Felicia. Provocările educației artistice din România într-o lume globalizată. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 23-24. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Provocările educației artistice din România într-o lume globalizată

Challenges of Romanian artistic education in a globalized world


Pag. 23-24

Ceaușu Felicia
 
Institutul de Cercetari Economice şi Sociale “Gheorghe Zane” , Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Educaţia în ţările europene este supusă multor cerinţe competitive, care au influenţă asupra organizării şi conţinutului educaţiei artistice. Globaliza-rea în creştere a adus atât beneficii, cât şi provocări, incluzându-le pe acelea apă-rute din competiţia internaţională, migraţie şi multiculturalism, progresele în tehno-logie şi dezvoltarea economiei cunoaşterii. Sistemul educaţional poate fi privit ca un mijloc de pregătire a copiilor pentru rolul lor într-o lume încontinuu nesigură. Şcolile au un rol de jucat în ajutorul oferit tinerilor, de a le dezvolta un sentiment de siguranţă, atât ca indivizi, cât şi ca membri ai diverselor grupuri în societate. Există, de asemenea, o nevoie recunoscută de a încuraja tinerii de a dezvolta o gamă largă de abilităţi şi interese, de a-şi identifica şi hrăni potenţialul şi de a încuraja creativitatea. Aceste dezvoltări supun educaţia artistică unui număr de provocări, aşa cum au fost evidenţiate de dezbateri prin politică şi cercetare. În această lucrare îmi propun să evidențiez provocările lumii globalizate la adresa educației artistice din România.

Education in European countries is subject to many competing demands which have influence on the organization and content of arts education. Increasing globalization has brought both benefits and challenges, including those arising from international competition, migration and multiculturalism, advancements in technology and the knowledge economy. The education system may be viewed as a means of preparing children for their role in a world constantly uncertain. Schools have a role to play in helping young people to develop their sense of security, both as individuals and as members of various groups in society. There is also a recognized need to encourage young people to develop a range of skills and interests, to identify and nurture their potential and to encourage creativity. These developments are subject the artistic education to a number of challenges, as highlighted by the political debate and research. In this paper I intend to highlight the challenges of the globalized world to the artistic education in Romania.

Cuvinte-cheie
educaţie artistică, globalizare, curriculum, şcoală,

art education, globalization, curriculum, school