Inter şi transdisciplinaritatea dintre disciplinele reale și ale naturii, abordate în conţinuturile de informatică din sistemul preuniversitar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
648 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 12:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:5+004:373.6 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
MATHEMATICS. NATURAL SCIENCES (12641)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4184)
Kinds of school providing general education (2016)
SM ISO690:2012
GLOBA, Angela, GASNAŞ, Ala, CORLAT, Sergiu. Inter şi transdisciplinaritatea dintre disciplinele reale și ale naturii, abordate în conţinuturile de informatică din sistemul preuniversitar. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 1(23), pp. 36-51. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.36-51
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(23) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Inter şi transdisciplinaritatea dintre disciplinele reale și ale naturii, abordate în conţinuturile de informatică din sistemul preuniversitar

Inter and transdisciplinarity between real and natural disciplines, approached in the ontents of informatics in the pre-university system

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.36-51
CZU: 37.016:5+004:373.6

Pag. 36-51

Globa Angela, Gasnaş Ala, Corlat Sergiu
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2021


Rezumat

Cercetarea interdisciplinară și transdisciplinară a apărut ca urmare a complexității lumii care ne înconjoară și ca urmare a faptului că în toate domeniile cercetării științifice, complexitatea fenomenelor studiate transcende granițele unei singure științe. În articol a fost efectuată o analiza complexă a viziunilor profesorilor de informatică în raport cu aspectele interdisciplinare dintre Informatică și Matematică,. De asemenea, au fost scoase în evidență abordările interdisciplinare dintre Informatică și Fizică, Informatică și Chimie. A fost analizată simbioza interdisciplinară dintre Informatică și Biologie și modalitățile de integrare a interdisciplinarității în procesul didactic la Informatică prin concepte din Geografie.

Interdisciplinary and transdisciplinary research has emerged as a result of the complexity of the world surrounding us and also, due to the fact that in all areas of scientific research, the complexity of the studied phenomenons transcends the boundaries to the single science. The article performs a comprehensive analysis of in Informatics teachers' opinion related to the interdisciplinary aspects of Informatics and Mathematics. Also, were highlighted the interdisciplinary approaches between Informatics and Physics, Informatics and Chemistry. It was also described the interdisciplinary symbiosis between Informatics and Biology, as well as the methodology of integrating the interdisciplinarity in the didactical practice in Informatics through the concept of Geography.

Cuvinte-cheie
științe reale și ale naturii, interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, unităţi de conţinut, informatica, sistem preuniversitar, STEAM,

real and natural sciences, interdisciplinarity, transdisciplinarity, content units, informatics, preuniversity system, STEAM