Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
618 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 12:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organization of instruction (533) |
SM ISO690:2012 ŞLEAHTIŢCHI, Mihail. Resorturile didactogeniei. Caracterul inadecvat al cadrului didactic. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 1(69), pp. 85-91. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.15 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(69) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.15 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 85-91 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Didactogeniile, aşa cum apar de zi cu zi – ca stări care exercită efecte nedorite asupra elevilor (în plan psihologic, medical sau/şi pedagogic) –, sunt în legătură directă cu acele însuşiri morale fundamentale ale cadrului didactic ce formează caracterul inadecvat al acestuia. S-a constatat că profesorii care au convingeri conservatoare, idei şi sentimente antidemocratice, sunt rigizi şi rezistenţi la schimbare sau prezintă tendinţa de a evita dialogul, sunt puţin preocupaţi să înţeleagă modul în care elevii percep situaţia de învăţare şi, respectiv, să rezolve de o manieră corespunzătoare diverse probleme de ordin şcolar. Un astfel de profesor nu poate fi decât antipatizat şi refuzat în încercarea sa de a colabora cu elevii. Putem afirma, aşadar, că procesul de învăţământ poate fi productiv doar dacă cadrul didactic aplică în practică trăsături de caracter compatibile cu cerinţele de bază ale acestui proces. Succesul şcolar nu poate fi înregistrat acolo, unde cadrul didactic dă dovadă de egocentrism, laşitate, ipocrizie, indiferenţă, orgoliu nejustificat, instabilitate emoţională, autocontrol insuficient, nedreptate în aprecieri sau/şi lehamite faţă de muncă. Un asemenea cadru didactic a ales greşit meseria şi trebuie să o părăsească de bună voie ori să fie determinat să o facă. |
||||||
Cuvinte-cheie didactogenie, cadru didactic, comportamentul inadecvat al cadrului didactic, didactogeny, teacher, inappropriate teacher behavior |
||||||
|