Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
405 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 16:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.2 (139) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934) |
SM ISO690:2012 CENUȘE, Elena Ramona. Competențele – expresie a rezultatelor școlare. In: Revistă de știinţe socioumane , 2020, nr. 3(46), pp. 92-98. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 3(46) / 2020 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.2 | ||||||
Pag. 92-98 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În sistemul educațional românesc, conceptul de „competență” este relativ nou, aspectul și utilizarea acestuia fiind legate de perspectiva curriculară a organizării educaționale. Sintetic, competența poate fi definită ca „un ansamblu de „savoire faire” (Know how) și „savoir étre” (maniere), care, așa cum susține D`Hainnaut, permit o bună realizare a unui rol, a unei funcții sau a unei activități” [Apud 4, p. 472]. Modelul de proiecție curriculară, axat pe competențe, este menit să îmbunătățească eficiența structurii interne a curriculumului și a proceselor de predare, de învățare, de evaluare. Acest „nou obiectiv educațional” își propune următoarele: centrarea pe achizițiile finale de învățare; atenuarea dimensiunii legate de acțiunea personalității elevului; definirea clară a ofertei școlare, în funcție de interesele și de abilitățile elevului și de așteptările sociale. Astfel, este posibil ca educația modernă să-și asume o autonomie din ce în ce mai mare pentru cel care învață, astfel încât diferențele dintre lumea educației/a școlii/a procesului didactic și lumea reală (socială, profesională) să scadă considerabil. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă, acţiune, performanţă, abilitate, aşteptări, competence, action, performance, skill, expectations |
||||||
|