Moral education – a fundamental criterion of educational activity, in the direction of the formation and development of the moral consciousness of the individual
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
501 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 02:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.034 (100)
Education (14334)
SM ISO690:2012
KAUSHAN, Anatoly, GOROBEȚ, Evelina. Moral education – a fundamental criterion of educational activity, in the direction of the formation and development of the moral consciousness of the individual. In: Revistă de știinţe socioumane , 2020, nr. 3(46), pp. 84-92. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(46) / 2020 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Moral education – a fundamental criterion of educational activity, in the direction of the formation and development of the moral consciousness of the individual

Educaţia morală – criteriu fundamental al acţiunii educative, în direcţia formării-dezvoltării conştiinţei morale a personalităţii

CZU: 37.034

Pag. 84-92

Kaushan Anatoly, Gorobeț Evelina
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 20 martie 2021


Rezumat

The essence of moral education is concentrated axiomatically at the level of the first principle, which highlights the necessary pedagogical correspondence between moral theory and moral practice. The objective dimension of moral education of an axiological and sociological nature is expressed, on the one hand, by moral norms and values, and, on the other hand, by moral traditions; the subjective one, of a psychological nature, is achieved by moral actions supported affectively and motivationally.

Esenţa educaţiei morale este concentrată în plan axiomatic la nivelul primului principiu, care evidenţiază corespondenţa pedagogică necesară între teoria morală şi practica morală. Actualmente, se presupune că dimensiunea obiectivă a educaţiei morale, de natură axiologică şi sociologică, este exprimată, pe de o parte, prin norme şi valori morale, iar pe de altă parte, prin tradiţii morale; cea subiectivă, de natură psihologică, este realizată prin acţiunile morale, susţinute afectiv şi motivaţional.

Cuvinte-cheie
the concept of education, morality, education, axiological, personality,

conceptul de educație, moralitate, educaţie, axiologie, personalitate