Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-19 15:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.382:372.3 (1) |
Education (14877) |
![]() HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia, GÎNJU, Stela, HÎRȚAN, Ana. Jocul la vârsta preșcolară. Direcții și orientări explicative. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.1, pp. 199-203. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-483-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.382:372.3 | ||||||
Pag. 199-203 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The game is considered from the great pedagogically the most appropriate way to teach children everything. Thus we can say that the game is a first and fundamental source of the development of the human personality, of the sides of the human personality: temperament, skills, character, creativity, because it contributes to the enrichment of knowledge about the world and life. The most effective strategy, speciffic to preschool pedagogy, to model the children‟s personality, is the game, organized at all times of the day, and in all clases of activities within the kindergarten. |
||||||
Cuvinte-cheie game, learning, education, work, personality |
||||||
|