Metode de diagnosticare psihoneurologică în instituțiile de educație timpurie
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
436 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-11 15:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.2:373.21 (2)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (658)
Kinds of school providing general education (2143)
SM ISO690:2012
. Metode de diagnosticare psihoneurologică în instituțiile de educație timpurie. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 188-196. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Metode de diagnosticare psihoneurologică în instituțiile de educație timpurie

CZU: 376.2:373.21

Pag. 188-196

 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

The complete development of the child's personality is difficult when certain barriers are present. In these cases, the primary role in the early detection of these difficulties resume to psychoneurological tests. The obtained results dictate the method and principles necessary for the elaboration of an individual program of development, neuropsychological rehabilitation for each child. At the end of the development / rehabilitation program, children will maintain the ability to analyze, to easily orient themselves in the environment, to express their thoughts clearly, they will be able to defend their opinions and they will easily establish social contacts.

Cuvinte-cheie
Diagnosis, difficulty, tests, rehabilitation, development