Dimensiuni ale învățării școlare: abordări conceptuale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
1398 155
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 15:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.3 (67)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
SM ISO690:2012
FRANŢUZAN, Ludmila. Dimensiuni ale învățării școlare: abordări conceptuale. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2020, Vol.7, Partea 2, pp. 68-71. ISBN 978-9975-88-060-2. ISSN ISSN 2587-3563 E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.7, Partea 2, 2020
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 5 iunie 2020

Dimensiuni ale învățării școlare: abordări conceptuale

Dimensions of school teaching: conceptual approaches

CZU: 37.013.3

Pag. 68-71

Franţuzan Ludmila
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2020


Rezumat

În acest articol este examinat conceptul de învățare școlară. Sunt prezentate dimensiunile procesului de învățare: dimensiunea cognitivă, emoțională și socială, și definit conceptul de învățare. Dimensiunea cognitive vizează. Învățarea eficientă este o necesitate în societatea contemporană. Dimensiunea cognitive vizează dezvoltarea sistemul de capacități specifice domeniului cognitiv. Dimensiunea emoțională se referă la sfera emotivă, starea de pregătire pentru învățare, care stimulează procesul de învățare. Dimensiunea socială se referă la mediul în care are loc învățarea. În baza acestor abordări a fost dezvoltată definiția învățării eficiente prezentată în text. În sistemul educațional învățarea este abordată ca un proces specific domeniului cognitiv, dar realizarea unei învățări eficiente include și dimensiunea emoțională și socială. Astfel este necesar de a realiza unele schimbări la nivelul paradigmei educaționale a procesului de învățare.

This article examines the concept of school learning. The dimensions of the teaching process are presented: the cognitive, emotional and social dimension. The cognitive dimension aims at developing the system of abilities specific to the cognitive domain. The emotional dimension refers to the emotional sphere, the state of readiness for learning, which stimulates the learning process. The social dimension refers to the environment in which learning takes place. In based on these approaches, the definition of effective learning presented in the text has been developed. Effective learning is a necessity in contemporary society. In the education system learning is approached as a process specific to the cognitive field, but the achievement of effective learning also includes the emotional and social dimension. Thus it is necessary to make some changes in the educational paradigm of the learning process.

Cuvinte-cheie
învăţare, dimensiunile învățării, schimbare, dezvoltare, transformarmare,

learning, dimensions of learning, change, development, transformation