Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
757 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 10:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.851:373.3 (2) |
Education (14334) |
Kinds of school providing general education (2016) |
SM ISO690:2012 NOUR, Alexandra. Metodologia de rezolvare a problemelor matematice în învățământul primar prin individualizarea și diferențierea instruirii. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 3(21), pp. 150-159. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.150-159 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(21) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.150-159 | ||||||
CZU: 372.851:373.3 | ||||||
Pag. 150-159 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Una din prioritățile de formare a elevului, ca posibilitate de dezvoltare a abilităților creative, o constituie activitatea de rezolvare a problemelor, care are drept obiectiv formarea și dezvoltarea creativității, gândirii logice, antrenarea flexibilității gândirii, a capacității de proiectare a unui plan de rezolvare, educarea și spiritului de inițiativă, dezvoltarea intelectuală a personalității. Rezolvarea problemelor matematice este una din finalitățile prevăzute de curriculumul învățământului primar și extrem de importantă în realizarea unor scopuri, reacţionarea la diverse situaţii aplicând experiența anterioară stocată în memorie. Acțiunea de rezolvare a problemelor presupune existența unui complex de priceperi, deprinderi și abilități de a aplica cunoștințele matematice într-un context problematizat, de aceea soluționarea lor necesită eforturi mintale de înțelegere, îmbinate cu structuri cognitive creative. Problemele de matematică reflectă situaţii de viaţă, deci, rezolvarea lor dezvoltă la elevi un simţ al realităţii de tip matematic şi creează premise ale succesului rezolvării unor probleme din viața cotidiană. |
||||||
Cuvinte-cheie individualizare, diferenţiere, problemă, condiție, întrebare, etape de rezolvare, strategii, competenţă, finalităţi, gândire, creativitate, individualization, differentiation, problem, condition, question, solving stages, Strategies, competence, finalities, thinking, creativity |
||||||
|