Metodologia de rezolvare a problemelor matematice în învățământul primar prin individualizarea și diferențierea instruirii
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
757 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 10:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.851:373.3 (2)
Education (14334)
Kinds of school providing general education (2016)
SM ISO690:2012
NOUR, Alexandra. Metodologia de rezolvare a problemelor matematice în învățământul primar prin individualizarea și diferențierea instruirii. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 3(21), pp. 150-159. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.150-159
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(21) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Metodologia de rezolvare a problemelor matematice în învățământul primar prin individualizarea și diferențierea instruirii

Methodology for solving mathematical problems in primary education through individualization and differentiation of training

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.150-159
CZU: 372.851:373.3

Pag. 150-159

Nour Alexandra
 
Тираспольский государственный университет
 
 
Disponibil în IBN: 4 noiembrie 2020


Rezumat

Una din prioritățile de formare a elevului, ca posibilitate de dezvoltare a abilităților creative, o constituie activitatea de rezolvare a problemelor, care are drept obiectiv formarea și dezvoltarea creativității, gândirii logice, antrenarea flexibilității gândirii, a capacității de proiectare a unui plan de rezolvare, educarea și spiritului de inițiativă, dezvoltarea intelectuală a personalității. Rezolvarea problemelor matematice este una din finalitățile prevăzute de curriculumul învățământului primar și extrem de importantă în realizarea unor scopuri, reacţionarea la diverse situaţii aplicând experiența anterioară stocată în memorie. Acțiunea de rezolvare a problemelor presupune existența unui complex de priceperi, deprinderi și abilități de a aplica cunoștințele matematice într-un context problematizat, de aceea soluționarea lor necesită eforturi mintale de înțelegere, îmbinate cu structuri cognitive creative. Problemele de matematică reflectă situaţii de viaţă, deci, rezolvarea lor dezvoltă la elevi un simţ al realităţii de tip matematic şi creează premise ale succesului rezolvării unor probleme din viața cotidiană.

One of the priorities of training the student as a possibility to develop creative skills – is the activity of solving mathematical problems which have as its basic purpose, cultivating and developing creative thinking skills, increasing its flexibility, anticipatory-imaginative ability, educating insight and the spirit of initiative, the development of self-confidence. Solving problems based on the use of mathematical acquisitions, showing critical thinking in adopting a relevant solution plan is one of the purposes of the primary education curriculum and extremely important in achieving goals, reacting to various situation applying previous experience stored in memory. Mathematical problems reflect life situations, so solving them develops in students a sense of mathematical reality and creates premises for the success of solving problems in everyday life.

Cuvinte-cheie
individualizare, diferenţiere, problemă, condiție, întrebare, etape de rezolvare, strategii, competenţă, finalităţi, gândire, creativitate,

individualization, differentiation, problem, condition, question, solving stages, Strategies, competence, finalities, thinking, creativity