Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
858 25 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-28 10:28 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organization of instruction (533) |
SM ISO690:2012 PETROVSCHI, Nina. Integralizarea – o nouă abordare a perspectivelor cunoașterii în procesul educațional. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 1(65), pp. 3-6. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3716169 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(65) / 2020 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3716169 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 3-6 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Today, human knowledge has reached a high level of development the volume of knowledge can no longer be acquired as easily as in the past. Therefore, the essential problem in ensuring the efficiency of learning consists in selecting those knowledge that open the way to a field of culture. In this now context of learning, integration is necessary to approach phenomena from different perspectives, to build flexible, dynamic mental structures capable of supporting the most appropriate decisions. |
||||||
Cuvinte-cheie integration, integrated curriculum, integral human personality development, holistic vision, educational process, integral education, integralizare, curriculum integrat, dezvoltarea integrală a personalității umane, viziune holistică, proces educaţional, educaţie integrală |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.3716169</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Petrovschi, N.P.</creatorName> <affiliation>Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Integralizarea – o nouă abordare a perspectivelor cunoașterii în procesul educațional</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject>integration</subject> <subject>integrated curriculum</subject> <subject>integral human personality development</subject> <subject>holistic vision</subject> <subject>educational process</subject> <subject>integral education</subject> <subject>integralizare</subject> <subject>curriculum integrat</subject> <subject>dezvoltarea integrală a personalității umane</subject> <subject>viziune holistică</subject> <subject>proces educaţional</subject> <subject>educaţie integrală</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.091</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020-04-27</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Today, human knowledge has reached a high level of development the volume of knowledge can no longer be acquired as easily as in the past. Therefore, the essential problem in ensuring the efficiency of learning consists in selecting those knowledge that open the way to a field of culture. In this now context of learning, integration is necessary to approach phenomena from different perspectives, to build flexible, dynamic mental structures capable of supporting the most appropriate decisions.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Astăzi, cunoașterea umană a atins un înalt grad de dezvoltare, volumul de cunoștințe nu mai poate fi însușit atât de ușor ca în trecut. De aceea, problema esențială în asigurarea eficienței învățării constă în selectarea acelor cunoștințe care deschid calea spre un câmp de cultură. În acest nou context al învățării, integralizarea este necesară pentru a aborda din diverse perspective fenomenele, pentru a construi structuri mintale flexibile, dinamice, capabile să sprijine deciziile cele mai potrivite.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>