Este oare posibil de a educa convietuirea?
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
621 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-06-21 17:31
SM ISO690:2012
ŞTEFÎRŢA, Adelina, MUHAMMAD, Abu Ahmad. Is it possible to teach to live together and to live together? In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: in the context of mentality's transformation, Ed. 7, 8-9 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău, 2017: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 7, pp. 113-116. ISBN 978-9975-108-27-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 7, 2016
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
7, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2016

Este oare posibil de a educa convietuirea?

Is it possible to teach to live together and to live together?


Pag. 113-116

Ştefîrţa Adelina, Muhammad Abu Ahmad
 
Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 aprilie 2020


Rezumat

When researching the theoretical frame of the term and notion of inclusive education we have to centrally focus on dissparate approaches to inclusive education in various countries are mediated by the official and implicit purposes and goals of public education, acces to an array intellectual, human, and material resourses, and collective understanding and educational responses to sociocultural and bio-physical differences. From this point of view, inclusive education can be situated in the nation`s larger projects of collective identity formation and social engeneering that are pursuided in part through incusive social and educational policies and practices.

Atunci când cercetăm cadrul teoretic al termenului și al noțiunii de educație incluzivă, trebuie să ne concentrăm în mod centralizat pe abordări disparate ale educației incluzive în diferite țări, mediate de scopurile oficiale și implicite ale educației publice, accesul la o rețea intelectuală, umană și resursele materiale, înțelegerea colectivă și răspunsurile educaționale la diferențele socio-culturale și bio-fizice. Din acest punct de vedere, educația incluzivă poate fi situată în proiectele mai largi ale națiunii de formare a identității colective și a ingineriei sociale care sunt urmărite parțial prin politici și practici sociale și educaționale incluzive.

Cuvinte-cheie
ability, research, comparative analysis, disadvantage, challenges, participation, values, thinking, creation, GAP, schools, Quality, differences,

capacitate, cercetare, analiză comparativă, dezavantaj, provocări, participare, valori, gândire, creaţie, decalaj, scoli, calitate, diferenţe