Monitoring assimilation and assessment of student knowledge
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1257 1
Ultima descărcare din IBN:
2020-10-27 19:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.146/.147:81 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2677)
Linguistics and languages (5177)
SM ISO690:2012
ŞIȘIANU, Ala. Monitoring assimilation and assessment of student knowledge. In: Journal of Social Sciences, 2020, vol. 3, nr. 1, pp. 15-18. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3724558
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 3, Numărul 1 / 2020 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Monitoring assimilation and assessment of student knowledge

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3724558
CZU: 378.146/.147:81

Pag. 15-18

Şișianu Ala
 
Technical University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 aprilie 2020


Rezumat

The article is an attempt to collect and present some of the methods and techniques used daily in the didactic process of teaching. The students should be motivated to not only study and obtain pretty good result, but to analyze, to estimate and assess the knowledge they gained and to try to evaluate the results of their group mates. It will increase the students’ self-esteem, their attitude and responsibility towards the classes and tests, towards different projects, mutual collaboration and even the attitude on the way to exams.

Articolul este o încercare de a colecta și prezenta unele dintre metodele și tehnicile utilizate zilnic în procesul didactic de predare a limbilor moderne. Studenţii ar trebui să fie motivaţi nu numai să studieze și să obţină rezultate destul de bune, ci și să analizeze, să estimeze și să evalueze cunoștinţele dobândite și să încerce să evalueze rezultatele colegilor de grup. Acesta va crește respectul de sine al studenţilor, atitudinea și responsabilitatea lor faţă de cursuri și teste, faţă de diferite proiecte, propuse de profesor, colaborare reciprocă și chiar atitudinea faţă de examene.

Cuvinte-cheie
assessment, technique, Method, teaching and learning process, improvement, knowledge, exam,

evaluare, tehnică, metodă, proces de predare și învăţare, îmbunătățire, cunoştinţe, examen