Modelul metodologic de predare-formare a cunoştinţelor muzicale la elevi (MMPFCM)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
527 0
SM ISO690:2012
CRIŞCIUC, Viorica. Modelul metodologic de predare-formare a cunoştinţelor muzicale la elevi (MMPFCM). In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică: Colloquia Professorum din 18 octombrie 2013, 18 octombrie 2013, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2014, Ediția 4, pp. 126-131. ISBN 978-9975-50-136-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 4, 2014
Colocviul "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică"
Bălți, Moldova, 18 octombrie 2013

Modelul metodologic de predare-formare a cunoştinţelor muzicale la elevi (MMPFCM)


Pag. 126-131

Crişciuc Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 27 martie 2020


Rezumat

The teaching and the formation of musical knowledge is not only a pedago-gical act of knowledge transmission, but also an act of deep experience of music, of sonorous message perception, of investigation and discovery of the truth. Thus, in this process the pupil is not only a receiver, but also the confirming subject of musical work – the one who finds out/ discovers/creates the truth, operating the mechanism of musical cognition – the comparison, the generalization and the application of musical knowledge. Thus, the experiment was expected to develop a Model methodology of training and teaching musical knowledge to primary school pupils that due to the generality of its epistemic foundation can be applied to all classes.

Cuvinte-cheie
teaching and formation of knowledge, musical knowledge, specific stra-tegies, the mechanism of cognition