Articolul precedent |
Articolul urmator |
511 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-05 19:33 |
SM ISO690:2012 ISTRATI, Marta. Repatrierea și dificultățile lingvistice la copii. Complexitatea situațiilor în procesul școlarizării. In: Lumina verbului matern: Profesorul și savantul Irina Condrea – prezență remarcabilă în mediul academic și cultural din Republica Moldova, Ed. 1, 25 octombrie 2019, Chişinău. Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2019, pp. 362-368. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Lumina verbului matern 2019 | ||||||
Conferința "Lumina verbului matern" 1, Chişinău, Moldova, 25 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 362-368 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problema dificultăților lingvistice, ca urmare a repatrierii și a școlarizării copiilor, obișnuiți cu alt mediu sociolingvistic, este foarte complexă. Aceasta poate fi abordată din perspectiva familiei, a copilului, a școlii etc. Privită din orice unghi, ea rămâne actuală și acută, deoarece barierele lingvistice sunt calea directă spre deficitul de cunoștințe, eșecul școlar, incapacitatea de adaptare socială, problemele identitare etc. Fără a-și propune o analiză de ansamblu, articolul încer- că să ilustreze complexitatea situațiilor și o posibilă primă abordare a acestora din perspectiva școlii. |
||||||
Cuvinte-cheie Repatriere, bi-plurilingvism, şcolarizare, probleme lingvistice, adaptare sociolingvistică, repatriation, sociolinguistic (re) integration, educational system, school re-adaptation, linguistic barriers, bi-/plurilingualism |
||||||
|