Paradigma culturală în formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
748 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-01 15:44
SM ISO690:2012
URSU, Valentina. Paradigma culturală în formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice. In: Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne : conferinţă ştiinţifică internaţională, 11-12 decembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Cavaioli", 2014, Partea 2-a. , pp. 361-364. ISBN 978-9975-48-068-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne
Partea 2-a. , 2014
Conferința "Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne"
Chişinău, Moldova, 11-12 decembrie 2014

Paradigma culturală în formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice


Pag. 361-364

Ursu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2020


Rezumat

Cultural awareness and expression is one of the eight key competences for lifelong learning, determined by the European Union documents. Given the actions of the European integration of the Republic of Moldova, the European key competences is a strategic objective of the policies of our country. Based on this, an important role in ensuring the society with specialists trained in valorization of national and universal cultural patrimony they have higher education institutions. This article contains an overview of the necessity to form cultural competence and experience of State Pedagogical University “Ion Creanga” in initial and continuous training of teachers in this area.