Articolul precedent |
Articolul urmator |
748 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-01 15:44 |
SM ISO690:2012 URSU, Valentina. Paradigma culturală în formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice. In: Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne : conferinţă ştiinţifică internaţională, 11-12 decembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Cavaioli", 2014, Partea 2-a. , pp. 361-364. ISBN 978-9975-48-068-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne Partea 2-a. , 2014 |
||||||
Conferința "Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne" Chişinău, Moldova, 11-12 decembrie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 361-364 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cultural awareness and expression is one of the eight key competences for lifelong learning, determined by the European Union documents. Given the actions of the European integration of the Republic of Moldova, the European key competences is a strategic objective of the policies of our country. Based on this, an important role in ensuring the society with specialists trained in valorization of national and universal cultural patrimony they have higher education institutions. This article contains an overview of the necessity to form cultural competence and experience of State Pedagogical University “Ion Creanga” in initial and continuous training of teachers in this area. |
||||||
|