Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
825 62 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 10:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.77:371.12 (3) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (791) |
Educație (14391) |
SM ISO690:2012 BUZENCO, Valeria. Inteligența socială în soluționarea conflictelor pedagogice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 9(129), pp. 109-113. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(129) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.77:371.12 | ||||||
Pag. 109-113 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol sunt abordate problematica și sursele de ordin personal și social ale conflictelor pedagogice, fiind prezentate argumente științifice privind valoarea inteligenței sociale a profesorilor școlari pentru soluționarea problemelor de comu-nicare pedagogică generatoare de conflicte de ordin intra- și interpersonal în mediul educaţional cu impact asupra dezvol-tării profesionale a cadrelor didactice. Sistemul de idei expus în articol prezintă natura filosofică și sociologică a conflictelor și promovează importanța competențelor sociale pentru abordarea pedagogică a acestora din perspectiva facilitării învățării sociale. Cercetarea inteligenţei sociale dezvăluie o serie de avantaje ale inteligenței sociale a profesorilor școlari. Exa-minând dimensiunile inteligenţei sociale: percepţia socială, analiza comportamentelor sociale, recunoaşterea motivelor diverselor acţiuni, capacitățile sociale, deducem principalele valori ale inteligenței sociale: conștiința socială, cunoaștere și atitudini sociale, asertivitate, adaptabilitate, empatie, optimism, cooperare, rezolvarea problemelor, afirmarea de sine, promovarea cărora va anticipa multiple tensiuni emoționale și situații stresante în mediul școlar. Din punctul nostru de vedere, valorile inteligenței sociale a cadrelor didactice care facilitează soluționarea conflictelor pedagogice sunt: imaginea de sine pozitivă, acceptarea dificultăților, rezistența la multiple solicitări, orientare spre succes, empatie, integritate, re-zonanța socială, responsabilitatea și înțelepciunea socială. Valorile inteligenței sociale se integrează în stilul educațional al cadrelor didactice pentru a crea o comunitate școlară bazată pe valorile umanismului care amplifică cultura socială. |
||||||
Cuvinte-cheie inteligenţă socială, conflicte pedagogice, profesori școlari, competenţe sociale, valori ale inteligenței sociale, cultură socială, învățare socială, context educational, social intelligence, pedagogical conflicts, school teachers, social competences, values of social intelligence, social culture, social learning, educational context |
||||||
|